Kungarna av Tylösand.

Såg på det lite igår. Och ja, vad ska man säga?

Jag antar att det ska klassas som underhållning, men VAD är det som är underhållande undrar jag? Vad är underhållande med att se vilsna, mediekåta ungdomar supa och knulla i tv? Jag har sett två avsnitt och jag förstår verkligen inte.

Att folk tycker det är underhållande, det tvivlar jag inte ett dugg på. Men på vilket sätt gör dom det? Är ganska övertygad om att större delen tycker deltagarna är riktiga nötter, med andra ord - ser ner på dom, än tänker "Åh han Nemo, han skulle jag gärna umgås med..". Och det är inte särskilt konstigt med tanke på hur de framställs.

Såg en debatt om detta program för ett tagsedan och någon deltagare sa, "men det är så här verkligheten ser ut, det är så här". Ja, så är det. Verkligheten ser ut så för många. Men då är frågan, är det en BRA verklighet?

Istället för att göra ett såkallat "underhållningsprogram" som framställer alkohol och sex (att dom ligger skiter jag egentligen fullständigt i, det är mer alkoholen jag syftar på just nu) som kul och något "bra", så borde det göras en DOKUMENTÄRFILM om detta samhällsproblem. För visst fan är det ett problem!

Men icke det nej. För det skulle inte locka lika många tittare, och det är ju det som är det viktigaste.............

Och vem tar sen ansvar för dessa människor när dom om tio ska söka jobb på en seriös firma och blir googlade? Kanal5, nissarna som gör programmet eller de själva?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0