"Här är chockbilden bilden på Victoria Beckhams ben"

Läste precis en artikel om "Victoria Beckhams chockerande ben". Ja, hennes hud har med åren blivit slapp och hon har massa håligheter på vaderna. Detta står alltså på en löpsedel. FOOKIN' HELL! Hur orkar man lägga ner tid på att skriva sånna artiklar? Hur orkar läsare ägna tid åt att läsa dem? Att "Mischa Barton har celluliter" och dylikt. "Kändisarna är lika mänskliga som vi". VA? Jag förstår inte varför människor ägnar tid åt att läsa om kändisarnas liv, att de gör si och så, äter det och det, träffar den och den osv. Det är så jävla ointressant. Vem bryr sig? Det värsta är att folk faktsikt bryr sig. Folk köper dessa meningslösa skvallertidningar. Och sedan skrattar och kritiserar kändisar som just på bilden råkar gäspa och ser ut som fan, och har rubriken "Har monstret släppts lös?" eller liknande. Jag själv har varit en av dom. När jag var 13. Då läste jag all möjlig skit och skrattade gladeligen åt att den och den hade hull på magen and so on. Men efter ett tag så insåg jag att det inte var ett dugg jävla intressant. Jag skrattade för att den och den såg precis ut som alla andra jävlar. För att dom hade misslyckats med att hålla upp till det "perfekta utseendet", för att dom inte lagt ner tusentals kronor för att förbättra sitt utseende, för att någon hade en finne i pannan! Varför är det så jävla lockande med dessa tidiningar?  Kanske för att det får oss människor att känna oss lite bättre när vi vet att dessa "omänskliga varelser" faktiskt är mänskliga. Kanske för att dom är så jävla lyckade på andra sätt och därför ska man göra deras liv surt med massa pr bilder och rota i deras privatliv, vad vet jag. Riktigt slöseri med papper är det iallafall.


Kommentarer
Postat av: Jonas

håller med!

2007-07-22 @ 10:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0