Live forever.

Ibland känns allt så jävla konstigt. Jag är inte den personen som försöker ta reda på livets meningen och undrar varför just jag finns, och vad jag har för plats på jorden. Skulle jag tänka på sånt så hade jag blivit knäpp. Jag lever här och nu, och jag vill göra det bästa av det. Men ibland ifrågasätter jag mina val i livet. Gör jag rätt? Tänk om allt hade varit bättre om jag valt annolunda? Hur hade mitt liv sett ut? Det är sjukt att alla val man gör, påverkar ens framtid. Även om valen kan vara betydelselösa för stunden. Då menar jag givetvis inte att allting får en drastisk förändring om jag väljer att ta 1 bussen istället för halv 1. Men kanske?  Ibland ångrar jag mina val, ibland inte. Ibland blir jag så jävla glad över dom valen jag gjort då jag valt absolut rätt! Ett exempel på det är första gången jag träffade Samuel. Jag och en vän försökte komma in på ett Partillecupdisco då jag var 14 år, men kom inte in. Istället för att åka hem tog vi spårvagnen till slottskogen för vi hade hört att det var mycket folk där på sommrarna. På vagnen träffade vi ett gäng killar och vi kunde åkt vidare med dom, men istället hoppade vi av och promenerade in i slottskogen. När vi gått en bit frågade en kille oss om vi hade cigg. Det var Samuel. Vi valde att stanna och tjöta med han och hans två kompisar en stund. En liten stund senare kom två killar till som gjorde oss sällskap. När Sam och hans vänner ville att vi skulle med och käka ville inte jag det. Jag ville stanna med dom andra två. Och bestämd som jag är tog det lång tid innan jag gav vika. Ni anar inte hur glad jag är att min vän och Samuel och dom andra lyckades övertala mig. Jag visste andra dagen vi träffade dom, att han skulle förändra mitt liv. Det är sjukt att en sådan liten sak som att inte komma in på ett disco, kan förändra ens liv så jävla mycket. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur annorlunda mitt liv skulle till och bli.



Läste precis ett mail som Sam skrivit i natt. Aldrig hade jag kunnat tro att ord kunde betyda så mycket. Jag blev så jävla rörd! You and I are gonna live forever baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0