Ibland uppskattas det.

Sitter på jobbet, slutar snart. Är sjukt hungrig då det inte funnits tid till och äta. Vill ha maaat! Kallt är det också. Fook...

Måste säga att ibland kan det vara rätt underhållande att sitta här. Folk som snubblar hit och dit, människor som är förrvirrade över att dom inte hittar bilen i detta konstiga bygnadsystem, folk som inte hittar pressbyrån/bankomat/ bussterminalen trots att alla 3 finns precis omkring mig, den autistiske killen som är helt besatt av sävehof och givetvis dessa tuffa fjortonåringar som har allum som sitt andra hem, osv..

Samtidigt finns det ju dessa upprörda människor som har klagomål om saker och ting, rasande föräldrar till sävehofare osv, som kommer hit och gnäller. Och sen när dom kommer på att jag faktiskt inte har ett skit med problemet att göra, ber dom om ursäkt och säger att "jag är inte arg på dig" trotts att dom stått och gapat här i 5 minuter. Kan vara rätt frestande ibland att be dom dra åt helvete. Men självklart måste jag le och tänka "kunden har alltid rätt".

Nyligen blev jag skrämd av en liten gubbe som såg att jag var helt inne i skissandet till mitt projektarbete. Sedan frågade han mig glatt om jag ville designa en klänning åt honom, och så drog vi lite skämt och hade råligt.

Känns rätt skönt att inte jobbet tas på största allvar. 

Nu vill jag hem och sy, kommer dock inte ske ikväll. Får bli imån istället.

peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0