Vi har ett band.

Hälsar på mina föräldrar. Precis käkat kex med någon ost, överblivet från mor och fars glögg-kväll häromkvällen. Ska snart göra mig lite pasta tror jag, med köttbullar. Inga hemmagjorda tyvärr.

Lördagskvällen tillbringades på Kings Head, med öl och vin och shots. En väldigt trevlig kväll och mitt i allt fyllesnack startade vi visst ett band. Ja, ett band! Och vi har till och med replokal. Mathilda på gitarr, Julia på trummor, jag på bas, Sofia på piano och Therese och Malin ska sjunga. Och Erik ska vara vår manager. Haha! En helt lysande idé. Frågan är hur seriöst detta kommer att bli, då hälften av oss knappt har spelat ett intstrument. Eller vad vet jag? Jag har ju faktiskt inte hört alla på sina utvalda områden. Dessa konstnärer kanske även har musikaliska talanger dolda någonstans. Jag kan ju bara tala för mig själv. Och jag är nog så omusikalisk man kan bli.

Ja, trotts att jag spelade bas i flera år, så är jag totalt värdelös på det instrumentet. Likaså med gitarr. Totalt värdelös. Jag tror det hela handlar om att jag helt enkelt inte orkar sitta ner och ta mig tid till att lära mig. Vilket är synd. För när jag väl gör det tycker jag det är grymt kul faktiskt. Så ett band kanske inte vore så dumt. Det skulle faktiskt vara riktigt kul. 

"Ren skit" tycker jag vi ska heta..
 

Kommentarer
Postat av: matilda

Jag är peppad och det gör inget om alla suger för då slipper vi ju prestationsångesten.

Vi är helt enkelt som vi är och vi kan bara bli bättre!

2008-12-03 @ 19:45:47
Postat av: Therese

haha, bandet ja. Jag tycker vi kör på det alltå, skulle nog bli bra, sjukt kul om inte annat. Sitar och munspel och det är fulländat!;)

2008-12-03 @ 21:17:17
URL: http://isisohisis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0