Hårproblematik.

Jag hade planerat att klippa mig för ett tagsedan. Den klippningen blev inte av på grund av brist på tillfällen. Men nu, snarast, ska jag klippa mig. Är så jävla trött på mitt slitna hår.

Jag vill ha rätt långt hår, lugg, inget uppklippt. En annan färg på håret. Chokladbrunt, tror jag. Eller mörkt med lite röda nyanser kanske? Det kommer iallafall dröja innan mitt hår blir jämnlångt eftersom jag fortfarande har det uppklippt sen ett antal år tillbaka. Så nu har jag kommit fram till att jag ska klippa det kort. Jämna ut håret till jämnlångt rättare sagt. Om jag inte hinner ändra mig igen. Jag hade det kort för två årsedan. Såg inte klok ut. Men jag tror det handlar om att jag är totalt värdelös när det gäller hår. Kan knappt göra en fläta. Orkar inte göra något med det. Har aldrig i spray, ingenting. Det bara hänger, eller sitter uppe i en värdelös knut. Förr tog jag mig åtminstonde tid till att platta det. Har nog inte gjort det på över ett år. Ni fattar.. Hår är inte min grej.

Önskar jag hade vågat klippa det riktigt kort, som jag pratat om tidigare. En tjej på jobbet har precis den frisyren jag hade velat ha. Hon passar verkligen riktigt bra i det. Hade det varit en garanti att jag också gjorde det, då hade jag inte tvekat en sekund. Tyvärr finns det ingen garanti, och jag är förmodligen för feg för att chansa..

Nåväl. Ska bli riktigt skönt att få klippa sig igen. Att få göra en liten makeover i min annars så vardagliga vardag. 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0