Inte så gött.

Avskyr ordet "gött", vill använda det så lite som det bara går. Men tyvärr låter det ganska så knasigt att säga "fan vad gott". Eller det gör det kanske inte, jag har har väl inte riktigt vant mig vid det bara, som den äkta göteborgaren jag är...

Det jag skulle komma till var iallafall att det INTE ÄR SÅ GOTT att tvinga i sig käk klockan elva på morgonen (ja, för mig är det morgon). Men jag har en för lång skoldag idag. Föreläsning och någon film som är närmare tre timmar, om jag inte är ute och cyklar... Antar att det är en polsk/rysk/sovjetisk film, och det är förhoppningsvis bra! Brukar tycka det mesta är helt okej som inte följer den anglosaxiska dramaturgin och är äckligt amerikanska. The long kiss goodnight, som vi såg förra veckan exempelvis. Fruktansvärd film!

På tal om "ute och cyklar". Varför säger man så? Det finns så jävla många ordspråk och yttryck man använder som låter helt sjukt om man tänker på vad det egentligen är man säger. Jag menar, "ute och cyklar", "om jag inte är ute och tar en tur med cykeln". Eller "icke sa nicke", "nicke sa nej"....

Nej, nu ska jag rulla. Ciao.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0