Jul?

Varför har jag ingen som helst julkänsla? Jag hade ju det för inte alls längesen, men nu är den som bortblåst. Trots att jag har julstjärna, juldukar, röda ljus och en änsålänge icke fungerade ljusstake framme..

Känner ingenting, inget julmys överhuvudtaget. Otroligt tråkigt.

Det var likadant förra året. Hade julkänsla i slutet på oktober och i november, men i december kände jag absolut ingeting. Förmodligen för att jag under oktorber och november redan blivit överöst med jul då jag jobbade på Åhléns julavdelning. Att ta fram den lilla granen i förra lägenheten kändes meningslöst och bara jävligt tråkigt, julen kändes tråkig då jag inte fick fira den med min familj pga jobb osv..

På tal om det jobbet. Var där inne för någon vecka sedan och träffade min gamla handledare och arbetskamrat. Hade verkligen velat jobba där i år också. Det var så sjukt trevligt så det hade varit jättekul! Och hade David jobbat kvar hade det varit ännu roligare eftersom vi numera känner varandra "på riktigt". Och varför var inte mediakassan framför julkassan, som det är nu, förra året? Då hade man inte varit tvungen att gå ner till lagret för att få sig en titt...

Nej, jag ska tamigfan tvinga mig på julkänslan. Någon dag ska jag tvinga på Andrea en glöggkväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0