Lite skit lättare..

Eller ganska mycket skulle jag säga. Och det känns otroligt skönt! Man ska inte låta sånt här ta upp tid och energi, livet är för kort för det.

Saken är ju att jag inte är ett dugg jävla förvånad över att det blivit som det blivit. Jag visste det sen i början av sommaren att det skulle sluta som det gjorde.

Men en del saker är ganska lustigt med hela den här situationen. Bland annat att han försöker inbilla sig själv, och mig, att tro att det är JAG som kommer att inse senare och "ångra" mig..? Skulle inte tro det va. Han vill också få det att låta som att jag har varit precis som honom, vilket jag inte har ett jävla dugg. Men framförallt det att om jag hade gett honom ett annat svar sist, så hade det inte sett ut som det gör idag. Ja, jag kan fortsätta...

Kan man nöja sig med det här? Jag fattar det inte. Men jag antar att det är så när man är så inåthelvete desperat över att få känna sig älskad och inte kan få det man egentligen vill ha.

Hävda sig? Jo, kanske.. Men har man kastat bort fem år av ens liv på en kille som visade sig vara ett svin (och som har varit det hela tiden dessutom, även innan vi var ett par) så får man lov att kasta lite skit i ansiktet på honom. Tycker jag.

Men givetvis är det här inget kul. Det gör ju ganska ont kan jag erkänna. Även om jag inte känner något för honom på det sättet och inte har gjort det senaste året, så var han ändå min första kärlek (tack och lov har jag fått uppleva den känslan på riktigt, en gång till), det skulle ju vara vi livet ut. Men och andra sidan är jag glad över att jag fått veta vem han egentligen är, nu. Det hade ju varit förjävligt om det var om tio år.

Nåja, en gång ett rövhål, alltid ett rövhål. En gång en lögnare, alltid en lögnare. En gång otrogen, alltid otrogen. Ja, ni fattar...

(Sista gången jag nämner honom nu Mange, lovar).
 

Kommentarer
Postat av: Siri

Oj det där lät i så kul. antar att det är exet det handlar om och att han var otrogen? mitt ex var också det och nu ångrar han sig för att jag hittat mig en ny kille, hahaha.

2009-12-01 @ 11:33:50
Postat av: Sandra Dermark

Svar Siri: Ja precis. Det hela handlar om att min föredetta pojkvän som jag var tillsammans med i tre år numera är tillsammans(?) med bruden han satte på under vårt första år. Det som är tragiskt är dock att det bara för för lite mer än två veckorsen han sa till MIG att han älskade mig och ville ha mig tillbaka.. Men hon verkar ju acceptera detta, att vara nr två (eller så har han inte berättat detta, som det brukar vara).. Hemskt.



Haha fan vad kul! Det är så det ska vara. What goes around comes around :)

2009-12-01 @ 11:50:27
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: daniella

Men allvarligt talat. Om han är den värsta personen världen någonsin skådat, och du absoluuut inte har några som helst känslor för honom, varför är han då ett stående inslag i din blogg? Och uppenbarligen på speed dial på din telefon..?



Så här är det. Han och jag var i ungefär samma sits, dvs att vi trodde att vi var kära i våra ex (som i själva verket enbart får oss att må dåligt, uppenbarligen). Jag vet mycket väl att han sa att han ville ha dig tillbaka för inte alls längesen. Jag var som sagt i samma situation med mitt ex, och nej, det var inte för att det på något sätt skulle vara "samma för oss båda". Så var det bara. Fakta. Känslor. Jag och Samuel var vänner. Vi pratade om hela den här grejen både en och tusen gånger. Vi inbillade i princip oss själva och varandra att vi ville gå tillbaka till skitiga förhållanden. Så jo, jag vet och visste även då.



Jag förstår att det är viktigt för dig att "vara nummer ett", varför vet jag dock inte, du avskyr ju honom tydligen? Det är väl jobbigt för alla när ens ex skaffar en ny, kanske lite extra i en sån här sits med tanke på historien, but you made your point. Ja, han var otrogen mot dig (och eftersom du visste om det, och lät bli att dumpa honom, i TVÅ ÅR så var det ju inte så svårt för dig att vara "nr två" heller, va?), ja, för några veckor sen trodde han att han ville ha dig tillbaka, so what? Du har ju "inte haft känslor för honom på ett år".



Dessutom var det ju knappast så att du dissade honom hela det året, eller hur? Hela sanningen kan vara en fördel när man ska hänga ut folk hit och dit.



Behåll lite jävla värdighet och lägg ner den här skiten, gå vidare med ditt liv och låt framförallt honom gå vidare med sitt.

2009-12-01 @ 12:28:16
Postat av: Sandra Dermark

Svar Daniella: För det första. Han är inget stående inslag i min blogg. Har nämnt honom ett par gånger ja. Varför kan jag inte göra det? Att jag skulle ringa honom jämt och ständigt är ju ett jävla skämt. Enda anledningen till att jag överhuvudtaget kontaktat honom det senaste är för att han är skyldig mig några tusen och det hade varit ganska så skönt att få dom tillbaka. Hade inte du tyckt det? Dessutom lånade han ut min bas i somras till en okänd människa, och jag har ännu inte fått tillbaka den. Därför.



Att jag skulle tycka att det var viktigt att vara nr 1 låter ju ganska ologiskt med tanke på att det är precis så som du säger, att jag avskyr honom. Visst, jag trodde jag ville ha honom tillbaka när jag fick veta att ni sågs. Av ren svartsjuka, helt enkelt. Men det gick ju över ganska så snart.. Vad jag inte förstår är hur DU kan tycka att det är okej att din pojkvän sa till sitt ex att han ville ha henne tillbaka två veckor tidigare? Och att han blir svartsjuk utav bara fan om jag nämner någon annan kille? Jag antar att han inte berättat hela sanningen om oss det här året heller? Tror du att ni hade varit tillsammans nu om jag sagt att jag ville ha honom för två veckorsen?



Angående det där med att jag inte dumpade honom trots att jag visste att han var otrogen. Han sa att han inte var det, jag var ung och naiv, kär. Han ljög för mig. Han är ganska bra på sånt. Ljuga och manipulera. Det borde ju du om någon också veta?



Daniella, precis som jag sagt, jag kan inte påstå att det gör mig glad att ni ses. Och det tror jag att du förstår. Men jag har inget med det att göra, han får göra vad fan han vill, just DÄRFÖR skrev jag i inlägget att det är det sista jag skriver om honom, och vi hade vårt sista samtal med varandra igår på telefon. Och att jag har skrivit om honom på min blogg är inte riktat mot dig, utan mot honom.



Du känner honom uppenbarligen inte på samma sätt som jag och jag vill er inget illa.. men jag hoppas han beter sig bättre på alla jävla vis mot dig, än vad han gjorde mot mig, Emmy och Anna (för ja, det var inte bara mig han var otrogen mot). Lycka till!

2009-12-01 @ 13:09:55
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0