Liten gosse blir stor.

Blir alltid lite nostalgisk när jag är i Strömstad, det var ju mitt andra hem under mina tidiga tonår. Geografiskt sett kan jag förstå varför, för det är en fin stad, men resten..? Well, kul hade jag allt...

Lillkusinen tog studenten idag så vi var ett par stycken som åt på restaurang och firade honom. Tråkigt nog blir omständigheterna så påtagliga en dag som denna, men det var väl så trevligt det kunde bli och han verkade nöjd och glad, och det är ju det viktigaste!

Blev dock jävligt upprörd över att hans far inte ens blivit tillfrågad om att delta på middagen. Jag vet att han gjort mycket dumt under åren, men trots det måste man se förbi sånna tråkigheter. För det är klart som fan att han ska få vara med på sin egen sons studentmiddag, och det tror jag även att kusinen hade velat. Det skär forfarande i hjärtat hur ovälkommen han måste ha känt sig, och jag hatar det, för jag tycker om den människan så otroligt mycket.

Passade även på att åka till mosters grav. Märker verkligen hur jävla usel jag är i sånna situationer. Men att se mormor ledsen är otroligt jobbigt och jag vill undvika det så gott det går. Så jag flyr. Bort. Kollar på andra gravar. Allt för att slippa höra snyftningar..

Nåja. Nyss hemkommen. 

Satt mitt emot en heltatuerad kille på bussen hem från stationen (att han var sjukt fin hör inte hit, men värt att nämna ändå). Bakom honom stod en riktig stroppfamilj (överklass mor/far/dotter). Mamman och dottern råstirrade på honom och viskade och hade sig, och pappan stod smått lutad över honom och kollade ner på hans mobil, vad han nu gjorde med den...

Wtf? Jag vet inte om jag ska tycka det är lustigt eller helt sjukt. Att man KAN MED att beté sig på det viset, helt öppet?

Kom på mig själv med ena brynet uppe i luggfästet.. En del människor alltså!
   

Kommentarer
Postat av: Playmates Of Sweden

svar: Ja tyvärr så är det skandaler och snygga bloggare som får flest läsare tycker det är tråkigt :(

2010-06-10 @ 22:54:58
URL: http://playmatesofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0