Min nya bästa vän.

Idag köpte jag och min far en laptop till mig, ÄNTLIGEN! Och nej, sån lyx har jag inte att jag får en. Utan till den har jag så flitigt sparat ihop till. Trodde aldrig jag skulle få för mig att skaffa en laptop. Har aldrig varit intresserad av datorer, och den jag har hemma är skitkass. Men så för ett tagsen fick jag för mig att jag ville ha en, och nu blev det så. Jag tittade runt en massa på olika hemsidor, men jag kan ingenting om sånna där "ny"modigheter, så överlämnade det åt pappsen. Han är expert. Det blev en sämre än vad jag trodde jag skulle köpt, en för 8. Hade planerat att lägga minst 10. Men så kom jag på att jag aldrig kommer ha användning för en sådan bra sak så det kändes lite onödigt att bli av med 2000 i onödan. Den kommer bli min bästa vän(nästan). Ser redan det framför mig då jag har med mig den lite varstans och sköter om den som om det vore ett barn. Nu ligger den hemma och väntar på mig.

Skall sammanfatta de senaste dagarna lite;
I onsdags efter jobbet gjorde jag månadens träning. Jag GICK hem från mitt jobb. Missade bussen med ca 10 sek, och dum som jag är så går jag inte tillbaka till maxi, där jag var innan för att köpa en tandborste åt mor. Utan jag gåår hem. 50 min i bara uppförsbacke. Att gå har jag inga problem med, kan i princip gå hur länge som helst utan att bli trött. Men problemet denna gång var mina korvtajta jeans. Fy fan.

I fredags hade jag lite folk hemma hos mig på krökkväll. Vi satt och gosade under markisen och käkade chips och drack öl. Mycket gott. Ciggen var det dock brist om, men vi klarade oss. Och efter en stund kom Jes förbi med vattenpipan vilket verkligen inte var helt fel! En del kort togs och Sam blev kameraobjektet för denna kväll.

Jag har också passat mina två hundar från tors-fre. Tilda, den äldre är det inget problem med. Men agnes, den lille valpen. Har aldrig sett en hund som skiter så mycket. Men söt är hon.



Såg en sjukt snygg jacka på asos hemsida. Jättefin vid halsen. Dock kostar den rövmycket, så den blir endast en "ååh den vill jag ha" jacka. Och idag blev jag ca 8000 kr fattigare, så nu måste jag börja tänka ekonomiskt igen.


                       image25


 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0