Rolling Stones.

Sicken kväll..

Den började med att jag, Mange, Paul och Peter skulle sälja Pauls biljetter för att sedan kunna köpa några billigare av någon annan. Otroligt nog var det en kotte som köpte hans två biljetter, för TUSEN kr styck. Snacka om att känna sig blåst när man kunde köpa ståplatser för 500 kr 150 m längre bort. Kände mig också lite blåst faktiskt. Tyckte jag gjorde ett jättefynd när jag köpte min för 100 kr billigare än odinarie pris. Hade lätt kunnat få en biljett för 200 kr så desperata som dom var att få sålt sina, som hade köpt flera för att tjäna lite pengar. Iallfall, efter några öl, en tur bort till avenyn för ett toabesök och försök till att sälja ännu en biljett gick vi in på Ullevi. Därinne hälsade vi på Malin och Samuel som jobbade i tältet. Grymt bra att Malin jobbar där. Fick sammanlagt 7 öl, en chips påse och lite annat godis, gratis under kvällens gång, YES! Eftersom vi hade ståplats skulle vi ju självklart så långt fram som möjligt och Paul tog kommandot, "Sorry mate". Folk blev smått irriterade på oss då vi knödde oss fram så vi beslöt oss för att stanna ca 30 m från scenen. Det märktes att publiken var av den äldre generationen då jag och Magnus fick tillsägelser av två kärringar framför oss om att vara lite tystare då vi skrev för fulla halsar när Stones kom in på scenen. Konserten var så jävla bra att den inte kan beskrivas med ord. Även om det absolut inte var som för ett antal årsen, även om dom ser helt nerknarkade ut, så var det så sjukt jävla bra. Vilken känsla! Bäst av allt var nog sympathy for the devil och jumpin jack flash. Synd bara, som jag sa tidigare, att det mest var dom äldre generationerna som befann sig i publiken. Har aldrig varit med om en så torr publik. Kanske var det bara där jag stod folk hade tappat det där med att vara på konsert. Kände mig nästan dum då jag bara hörde mig själv gapa och applodera. Well, kul hade jag iallfall.

Jag blir lite smått förbannad på dessa jävla dagstidningar. Som många säkert har läst fick dom riktigt dålig kritik i tidningen. Men herregud, vad fan förväntar dom sig? Att dom ska vara lika bra nu som för 25 årsen? Det är INGEN som tror att dom är lika bra nu, som förr. Varenda jävel vet att detta inte är något som ens liknar deras konserter från förr. Men det är ju inte därför fansen går dit. Vi går dit för att se ett band vi tycker så jävla mycket om. Bara att höra dom sjunga dessa låtar man så många gånger hört på mp3n, se en skymt av dom på scenen, veta att dom fortfarande kan, är mer än nog. Det är därför vi går dit. Dessa dagtidnignar kan ta sig i stjärten. 

   
      

Kommentarer
Postat av: zaza

jag håller med sandra det var magiskt och legendarikst!

2007-10-17 @ 18:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0