Allt faller.

Jag sitter här helt ensam, bara jag
Högre en staden, inget liv, ingen kung, ingen lag
Ensam utan människans toner, detta är min plats
Trött på alla livets fasoner, det här är mitt palats  

Trött på alla orättvisor, alla ideal
Jag vill duga som jag är, kort, lång, snygg, smart, rund eller oval.
Ska man behöva se ut som en docka med jättestora bröst
För att bli älskad av dom med manlig röst? 
 
Löven faller, Jag faller, allt faller mer och mer
Ni ser inte ni hör inte ni bara ler
Jag skriker när ingen ser
Vill inte komma ner  

Som om det skulle vara ett livsproblem
Att inte va perfekt, att inte se bra ut?
När livet på grund av alla miljöförstöringar snart tar slut?  
Överklass män, egoistiska jävla svin
Bakåtslickat hår och pengar i sin hand, smuttar på sitt fina vin
Medans barn på andra sidan jorden svälter och deras liv rinner ut som sand 

Löven faller, Jag faller, allt faller mer och mer
Ni ser inte ni hör inte ni bara ler
Jag skriker när ingen ser
Jag vill inte komma ner 

Ni säger hellre död än röd. Jaha?
Jag säger hellre död än amerikan.

Ni tar, men inget ni ger
Tänker fan aldrig komma ner.



Av: En mycket arg och upprörd flicka vid namn Sandra Dermark, hösten 05.
(Haha, jag minns det så väl)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra text

2007-07-31 @ 19:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0