Orust.

Igår åkte jag till Orust för att hälsa på min käre mormor. Hennes lilla dröm om att flytta dit slog nämligen in för två månader sen, så nu bor hon där i sitt rosa lilla hus. Ja, huset har en alldeles förskräcklig färg, grisrosa. Men den har sin lilla charm då det bara finns ett rosa hus så långt jag kunde se. Två våningar, stort kök (hennes gamla i kålltorp var minimalt) 3 sovrum varav ett används som tv-rum, ett som gästrum/syrum och ett som hennes sovrum/attelje. Huset var mysigt iallafall, men vissa saker osmakliga. Oranga tapeter i köket, benvitgula i hallen, bruna PLAST lister(sånna som är på golvet mellan rummen) och svarta lister överallt...??

Vi hade det trevligt iallfall. Jag försökte mig på att virka min röda mössa som jag ska ha till projektarbetet, men det gick inge vidare.

På vägen hem idag skämde mormor ut mig, precis så som mormrar gör.. Hon ska alltid se till att man kommer på bussen ordentligt, pratar till chafören som om man var 10 år och skulle åka ensam för första gången, ropar hejdå över hela bussen, osv.. Det vill säga - hade jag vart 14 år hade jag dött. Men lyckligtvis har jag kommit över det med pinsamma föräldrar och sånt där, och kan istället skratta åt det. Tjejen framför mig borde skämmas mer. Hon hade en av dom fulaste klädkombinationerna jag sett på länge. Leopard jacka, skor, tights och väska och till detta svart minikjol.
Jag har aldrig förstått mig på det där med leopardmönster... 

Inte var det nog med konstigheter där inte. I väntan på röd express i stenungsund ser jag nått lustigt. I busskuren framför mig står det en person med svart hår, en med rött, en med blont, och en med GULT. Hela synen bakifrån såg sjuk ut, men vem fan färgar håret gult? Det var i samma klass som resten av människorna som väntade på bussar. Stora hoodtröjor, byxan instoppad i strumpan, ni fattar...


       


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0