Måste det vara så jävla värdelöst?

Åtminstonde i mina ögon/öron.

Om man tar i musikväg t.ex... Takida och deras jävla hit. Dom suger balle och jag vill bara slänga mig på golvet i fosterställning och gråta när jag råkar höra en snutt av den där låten. Eller Veronica Maggio. En blond liten torrboll med värdelösa texter och värdelös musik. Tycker folk seriöst att det är bra? Ja, givetvis.

Man får liksom den här "tycka synd om" känslan lite. Inte åt dessa s.k. band/artister som faktiskt lyckats eftersom folk uppenbarligen köper koncepten. Men lite mer åt dom som faktiskt tycker det är bra. Det är dom man bara vill ge en liten klapp på axeln och säga "Det kommer, det kommer". Och förhoppningsvis gör det de också. En bättre musiksmak alltså.

Jag har en väldigt blandad musiksmak. Det har jag. Jag menar; Oasis, The Who och Kasabian är väll ganska så långt ifrån Misfits och Turbonegro, om man säger så. Skulle kunna skriva en hel lista med alla band jag tycker om, men jag besparar mig den tiden. Det enda jag inte kan lyssna på är Metal, hiphop, Rnb, amerikanska rockband som Good Charlotte och sån skit, och all jävla radiomusik. Utöver det är jag faktiskt väldigt öppen. Och jag kan även förstå varför folk tycker att band som Whitesnake etc. är bra. Även om jag själv aldrig skulle lyssna på det. Men musik som låter som Takidas och Maggios, sånt vill jag helst bara fånga i en liten burk och kasta ut till sjöss...

Men givetvis får folk lyssna på vad de vill. Och jag respekterar det.

Likadant med reklamer på tv. Dom flesta kan nog hålla med mig om att Jambas reklamer måste vara några av dom sämsta och mest irriterande som någonsin visats på tv. Och jag menar, vem fan betalar pengar för att få sånna där fräcka grejer till sin mobiltelefon? Det är ju ganska sjukt. Faktiskt. Och rösten, SKÄMS HAN INTE? Man får ju iallfall hoppas att han inte pratar som om han skiter ner sig, i vanliga fall. Sen Jcs nya reklam. Visst, nu ska alla nyblivna tonåringar vara små rockers, popare och allt vad det är. Men varför i helvete ska lillkillen ha på sig ett par jävla TÖNTBRILLOR? Det måste vara en av dom mest överskattade trenderna som finns. Och killen som sjunger, han gör det värdelöst. Det hade varit lite halvkul om Cubus bara hade den reklamen med alla småttingar. Då hade det liksom förlöjligat hela Jc-grejen. Men icke..

Är inte själva grejen med att visa reklamer, att sälja? Visst, reklamer som folk stör sig på, det kommer folk ihåg. Men inte fan blir man sugen på att köpa "Garnier neutrisse" när Pernilla fucking Wahlgren är med?
   

Kommentarer
Postat av: Therese

Kunde inte säga det bättre själv. Måste vara dem värsta reklamen tillsammans med "Situationen är så sjuk.. lala köp min nya skiva! osv" med Maggio, riktigt riktigt dåligt.



Förresten, kommer gärna till Kings Head, jättetrevligt!:)

2008-08-28 @ 19:14:11
URL: http://channels.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar Therese: Ja erkän, man får lite smått kväljningar. Gud vad trevligt! :) Du får gärna sprida ryktet vidare om du pratar med någon. Vore trevligt med en litet återträff samtidigt ;)

2008-08-29 @ 00:07:01
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0