Hos mor och far.

Är hemma hos päronen. Dvs. internet, fullt kylskåp och mina förtjusande hundar. Det är inget dåligt välkomnande man får av dom två kan jag säga. Hade gärna tagit hem en av dom över natten. Trevligt med lite hundsällskap. Men jag ska jobba imån och vill inte lämna den ensam. Tog hem Agnes förra veckan vilket var jättemysigt. Men hade nog föredragit att ha hem Tilda då hon är mer van vid att vara utan en till hund, och så är hon dessutom döv. Dvs, inget skällande för att jaga bort inkräktare på morgonen när andra är på väg till jobbet. Och hon ligger mer än gärna kvar och slappar till sena förmiddagen utan att kräva en massa uppmärksamhet. Tillskillnad från Agnes som vill leka och busa redan klockan åtta på morgonen. 

Jag vill verkligen ha en hund. En engelsk bulldog. Eller en mops. Saknar att ha hundar omkring mig varje dag kan jag säga. Jaja, en hund lär det då inte bli en på ett tag. Får nöja mig med mina distanshundar så länge. Det funkar det också.

Nu ska jag snart börja jobba. Alltså passa min lillasyster. Tycker fortfarande det känns lite halvkonstigt att kalla det mitt jobb. Jag är ju anställd av Partille kommun, som avlösare. Så det är ett jobb. Men det känns ju inte seriöst i och med att det är min syster jag passar, och det är till mitt gamla hem jag ska till när jag ska passa henne..

Nåväl. Nu kommer hon snart så ska sätta igång med maten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0