En riktig periodare.

Det är jag det. Som jag nämnt i ett tidigare inlägg så käkade jag kycklingsallad i lördags. Och i söndags. Och idag har jag gjort en ny omgång på de ingredienserna jag hade kvar, och kommer att leva på den i ca tre dagar framåt. För när jag lagar mat, då lagar jag inte bara för dagen. Utan för flera dagar framåt. Det blir sjukt bekvämligt på det viset, eftersom jag är en lat jävel och helst lagar mat så sällan som möjligt. Nästa gång blir det hemmagjorda köttbullar. Tröttnar jag inte, kan man ju fråga sig. Av att äta samma mat flera dagar i rad. Men det gör jag faktiskt inte. Inte alls. För egentligen spelar det inte mig någon roll vad det är jag stoppar i mig, så länge det inte smakar arsel och magen blir fylld.

Till er som har idétorka när det gäller tillagning av mat idag. Varsågoda, tar ca fem minuter att göra.

Pasta
Soltorkade tomater
Svarta oliver
Gurka
Paprika
Färska champinioner
Någon form av sallad, ruccola exempelvis
Pesto
Kyckling.


Inte för att jag tror att det är särskilt svårt att lista ut hur man tillagar den här maten. Men under tiden pastan kokas, skär upp grönsakerna och kyckling. Jag köpte mig en färdiggrillad kall kyckling, bara att skära upp och hälla i. Krydda röran med valfria kryddor. Jag använde mig av grillkrydda och örtsalt. När pastan är färdig, skölj den kall, om man känner för det. Och till sist, peston. Klart! 

Ett tips till er som gör precis som jag, flerdagarsmat. Häll inte i pesto och soltorkade tomater i bunken (eller vad man nu använder), utan ta det till varje måltidtillfälle istället. Salladen smakar skit om det får stå tillsammans med peston i flera dagar.. Tycker jag iallafall. 

Så, ät. 
  

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh, då ska jag definitivt besöka cafét! :)

2009-04-15 @ 17:38:51
URL: http://nollfyratolv.blogg.se/
Postat av: Cristian

Haha. Alla ändra bort till 60 talet måste ha följt Days of our lives. :)



Family guy är verkligen inspirationskällan till humor! :) Charmigare serie får man leta efter.

2009-04-16 @ 01:09:58
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Cristian

Angående konserterna - satsa på blocket eller tradera? Man brukar kunna göra bra kap ibland ;) Men se upp för fejkbiljetter :)



2009-04-16 @ 01:10:30
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: PG

med tanke på att jag levt på pyttipanna de senaste 7 åren så tror jag dig!

2009-04-16 @ 17:25:23
Postat av: Sandra

Svar PG: Haha jasså! Ja, men precis. Jag skulle kunna leva på hemmagjorda köttbullar resten av mitt liv. Faktiskt.

2009-04-16 @ 17:57:00
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0