Såkallade trender.

Det händer inte särkilt ofta, men jag tänkte skriva några rader om mode.

Är det något jag avskyr så är det typiska trender. Sånt som är inne. Jag har aldrig fattat grejen med det, helt ärligt. Folk som slavar för att bära de senaste trenderna och hej och hå.. What? Givetvis finns det mycket som är snyggt, som också är inne. Som jag själv skulle kunna bära. Och köpa. Men då gör jag det för att jag tycker att det är snyggt, inget annat. Det är ju så otroligt lustigt att en del saker är sådant som folk aldrig skulle ta på sig annars, om det inte vore för att det var inne. Och sen när det är ute igen, då är det ett big fookin' no.

Det finns en del saker jag aldrig i hela mitt jävla liv skulle kunna ta på mig nu;

Skinnjacka/väst - definitivt inte i mc-stuk.
Paljetter - Har helt ärligt bara sett en enda person som passat bra i det, och det är söta Mella. Hon kan ha det, ingen annan.
Nitar - Inte okej någonstans, varken på skor eller kläder. Att försöka se lite "rockig" ut, men inte vara det för fem öre, det är så otroligt fjantigt. Tycker seriöst lite småsynd om dom som har den stilen på riktigt, när alla andra jävla kottar försöker ta efter.
Cykelbyxor - Cykelbyxan hör hemma på cykeln, gymmet osv, ingen annanstans.
Lacktajts - Lack över huvudtaget, kräk.
Fransar - På väskor och skor, no.
Enärmad tröja - Det hade jag när jag var tretton år var vilsen på alla sätt och vis. 
Savannmöster - Aldrig i helvete.

Folk får ta på sig precis vad dom vill, självklart! Jag ska inte komma och peta folk i ögonen med vad folk ska, och inte ska ha på sig. Precis som att ingen nisse ska tala om för mig vad jag ska, och inte ska ha på mig.  
 

Kommentarer
Postat av: Malin

gud vilken tur för mig att du tycker om MIG så mycket då, och inte efter min garderob ;)

2009-07-19 @ 13:16:03
URL: http://malutb.blogg.se/
Postat av: smäm

haha, fick lov att läsa detta ocksa.

2009-10-14 @ 23:22:56
URL: http://smam.blogg.se/
Postat av: Sara

Allt handlar dock om hur man bär det och till vad. Sedan handlar det nog om ett intresse, jag tycker det är intressant att följa trender och så, men på mitt vis. Och inte efter gina tricots trender. Jag är en sådan som älskar slutna rocktröjor, skinn, lack och nitar. Men hur roligt är det nu när det finns i varje butik i hela stan? Och folk som kopierar det rakt av, personlighet vill jag ha ;)

2009-12-18 @ 15:11:26
URL: http://sarajohansson.nu
Postat av: linda

hah, vi hade då inte lika stil.

finns en sak där som jag håller med dig om, och det är en enärmad tröja.

fast om det skulle vara en fin så skulle jag kunna ha det.

så jag skulle ha allt som du har skrivit nej på. hehe.

2009-12-19 @ 00:57:02
URL: http://lindasandbergg.blogg.se/
Postat av: moa s

Mode är ett intresse! Vilket innebär att man tycker om att följa trender. Inte slaviskt kanske, men man tycker om att vara så att säga "modemedveten".



För mig är mode individuellt och jag tar på mig det JAG tycker är snyggt. Men jag måste erkänna att jag påverkas av trender, men om jag tar på mig ex. en palettklänning är det för att jag tycker den är snygg och inte för att följa en trend.



Men on jag såg just den klänningen på Elin Kling och hon var så jääävla snygg i den, då är det inte så konstigt att jag provar en likadan och köper den om den passar?

2009-12-19 @ 21:14:13
Postat av: moa the same

du skriver att bara en tjej passar i dessa trender och denna tjej är din kompis? Din enda kompis som följer trender?

Men vänta lite nu. Du känner alltså EN PERSON som följer dessa trender och henne gillar du?

Vad får dig att ogilla modemedvetna människor då? Du kan väl inte säga att du känner supermånga lixom? Du har sett dom på stan, visst.

Du läser deras bloggar, visst.

Men hur kan du säga att de slaviskt följer alla trender?

De kanske, liksom jag, blir inspirerade av trender och tycker det är förjävla snyggt?



(ursäkta mina långa kommentarer men jag tycker bara du har så fel man kan ha)

2009-12-19 @ 21:20:39
Postat av: Sandra Dermark

Svar Moa: Jag måste säga att jag inte riktigt förstår din upprördhet, med tanke på att jag ganska klart och tydligt riktar dessa inlägg mot dom som enbart bär dessa saker för att det är en TREND? Du hör ju inte till en av dom enligt dig själv?



Mina inlägg handlar om att jag inte förstår poängen med att följa trender, ENBART för att det är INNE. Jag förstår inte hur folk kan bära saker som precis som du nämner, Kling bär. En jävla massa nissar bär det hon har och det hon tycker är snyggt BARA för att det är HON som tycker det är snyggt. För att hon är en sk. "trendtjej" eller vad fan vet jag. Hade hon gått med ena benet grönt och andra gult hade folk tyckt att det var snyggt för att det är som sagt HON som bär det. Det är DET jag hatar med dessa jävla trender. Att folk bär det för att det är inne, och inte för att det är snyggt. Jag tycker det är sjukt fjantigt helt enkelt. MEN, det är en helt annan sak om man bär det för att man s j ä l v tycker att det är snyggt.



Visst, mode är ett intresse. Men vem fan är det som bestämmer om vad som ska vara inne och ute? Det är väl upp till var och en? För är det inte konstigt tycker du att när saker sedan blir ute, så är det ett stort nej till det, ÄVEN om man själv råkar tycka om det?



Jag råkar tycka att det mesta som är inne nu är jävligt fult, och det har inget med att det är inne att göra, utan för det är just f u l t. Sen att varannan kotte bär likadana kläder gör det ännu fulare. Givetvis kan jag också bli påverkad av trender, SNYGGA trender, enligt mig. Men som jag sagt 511 gånger, jag bär det för att jag tycker det är snyggt, inte för att det är inne. Och det är det jag tycker folk ska göra. För när en person bär saker som de enbart bär för att det råkar vara en sk. ”trend”, då blir det bara opersonligt, fjantigt. Platt helt enkelt.



Min vän är absolut inte den enda av mina vänner som bär saker som är inne? Så det här förstår jag inte riktigt vad du fått det ifrån?



(Vet inte riktigt om jag lyckats förklara det då frågar över, men det är bara att fråga igen om det är så)

2009-12-20 @ 12:31:56
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0