Varför, varför?

Det här med att blogga har blivit sjukt stort. Otroligt många människor bloggar och det finns att läsa om allt möjligt. Mode, mat, musik, inredning, ja man kan nog hitta bloggar om det mesta. Och de flesta bloggare verkar ha ett och samma mål - att bli stora. JÄVLIGT STORA.

Och för att lyckas med detta så försöker dom ta sig fram på bästa möjliga vis. Funkar det inte genom att vara rent ut sagt duktig, så folk faktiskt läser bloggen för att den är bra, så försöks det på andra sätt. Genom att provocera, hetskommentera andra bloggar, skriva elaka kommentarer som fångar folks uppmärksamhet, göra reklam för sig själva på andras bloggar, osv. Ja, jag kan fortsätta hur länge som helst..

Det är väl klart att man vill ha många läsare. Det köper jag. Men hur jävla mycket energi orkar man lägga ner på det? Jag läste exempelvis någonstans att det krävs att man kommenterar runt 400 bloggar, och lika många besökare tillbaka (eller något i den stilen) för att hamna på aktiva listan. Vem fan orkar kommetera 400 bloggar? OM DAGEN. 

Den sjukaste kommentaren jag har fått någon gång var när det stod "Min kompis har tagit självmord, rösta på mig i veckans blogg, jag har träffat blaha blaha" i en och samma kommentar. FOOKI'N HELL! Är det inte sjukt?

Det skulle aldrig falla mig in att göra reklam för min blogg i andras bloggar, skriva sjuka kommentarer som den ovanför etc, för att folk ska hitta hit. Aldrig! Kommenterar jag någons blogg är det för att jag har något att säga, inget annat. Då har jag hellre världens minsta blogg med få läsare. För jag skiter helt ärligt i antalet. Det hade inte gjort mig något om jag bara hade haft tio läsare om dagen, för jag bloggar inte bara för andras skull, utan för min egen också.

Vad jag vill komma fram till med det här?

Jo, ni är inte överdrivet många, men jag uppskattar ta mig fan varenda en av er!

Och slutligen, till er som kommer hit för att göra reklam för er egen blogg "Hej, kan du gå in på min blogg" - Ge er, för fan...
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Väldigt bra inlägg! Håller med om varenda ord!

Blir också supermegadundertrött på alla "hej, kolla min blogg" som kommer till mig. SUCK!



Nej jag pluggar inte. Jag jobbar. Egen företagare - Barnboksillustratör!

2009-10-07 @ 22:50:43
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

Tack så jättemycket!



Fint profilfoto på dig förresten.. du påminner om någon.. men kan inte komma på vem...

Nåja. Fint var det oavsett! Haha!

2009-10-07 @ 23:04:34
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0