Har man gröna fingrar, så har man..

I början av sommaren köpte jag en trälåda för att ha blommor i. Planterade någon vanlig sort, som tyvärr dog efter en vecka på grund av det extremt varma vädret som var då.



Lat som jag är lät jag det vara. Och efter ett tag började det växa en grön liten sak bredvid blomman. Som numera ser ut så här;




Fookin hell?

Jag har ingen aning om vad det är för något. Trodde det var en maskros med ovanligt långt och hårt skaft först, men bladen har taggar. Det återstår att se helt enkelt, när blommorna tittar ut. För som sagt, jag är för lat för att göra något åt den. Kan bli intressant..

Något tips på vad det kan vara kanske?
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

typ en tistel?

2009-09-19 @ 18:51:36
Postat av: Sandra Dermark

Svar Anonym: Ja men självklart måste det vara en tistel! Haha.

2009-09-19 @ 19:11:27
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Sofia

SV: Vad kul att du ska ut och tågluffa! :D Vilka städer har du planerat att besöka? Och hur länge ska du vara borta? Vill du ha några tips så är det bara att säga till. :) Jag var ute i Europa och härjade i tio veckor för ett års sen. :)

2009-09-19 @ 20:52:20
URL: http://travelingaroundtheworld.blogg.se/
Postat av: Henrik faktiskt

Sandra: Men du verkade ju inte ha någon koll alls? :) sen vad det är för tistel kan man ju bara klura på! Jag hittade bara tistlar med lila blommor!



/Efter en utekväll i halmstad...

2009-09-20 @ 02:41:22
Postat av: Sandra Dermark

Svar Henrik: Haha nej jag är fullkomligt värdelös på allt som har med växter och blommor att göra! Det har du rätt i, tistlar har ju lila blommor. Då återstår det att se helt enkelt, vad det kan vara för något. Men visst är den fin? :D

2009-09-20 @ 10:40:15
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Henrik

Haha ja det är jag också förvisso! Men det ser ju faktiskt ut som en tistel, ska allt googla lite när jag kommit hem sen idag och försöka luska ut vad det kan vara för sort! :)

Mycket fin! Ser lite farlig ut dock!

2009-09-20 @ 11:24:34
Postat av: Henrik nu igen...

http://commons.wikimedia.org/wiki/Sonchus_asper kan det vara en sån här tro? :)

2009-09-20 @ 18:33:05
Postat av: Sandra Dermark

Svar Henrik: Den är farlig kan jag säga. Petade på den förut. Ja men en sån måste det ju vara! Stämmer in precis. Kul att man har en meterhög tistel på sin balkong, haha :P

2009-09-20 @ 18:50:21
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Henrik ännu en gång

Haha sticks den? :D

Ja ser ju rätt ut i alla fall! Det är lite ovanligt skulle jag tro, men det gör väl det hela roligare! Ser lite småjobbigt ut att sitta i stolen dock?

2009-09-20 @ 19:34:23
Postat av: Sandra Dermark

Svar Henrik: Ja! Skitvassa taggar har den. Men den får helt enkelt vara där den är. Orkar inte göra något åt den. Grannarna måste ju tro att jag är lite knepig dock, som låten en lång tistel växa på balkongen. Haha jo, solstolen. Men den lär jag ju inte ha så mycket användning för nu ändå :D

2009-09-20 @ 20:24:01
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, farligt! Ja, den borde väl självdö i vinter om inte annat? Dessutom är den ju ganska ball!

Nä det är sant i och för sig. Men låt tisteln vara kvar och se hur länge den klarar sig! :D

2009-09-20 @ 21:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0