Dessa tonårsflickor..

Satt på bussen igår på väg hem och kunde inte motstå att lyssna på ett gäng tjejers samtal. Samtalet bestod av hur tjocka dom var, att dom måste banta, att den ene är tjockare än den andre osv. osv. INGEN av dom var varken tjock eller överviktig.

Varför...varför? Jag tycker synd om dom som faktiskt har ätstörning på riktigt. Det är jätte tragiskt. Men alla andra...

Alla dessa tjejer som säger att dom är tjocka och måste banta, fast dom egentligen VET att dom inte är det. Varför gör dom det? Jo, i många fall för att få uppmärksamhet. För att vännerna ska säga ungefär följade "VA? är du dum eller? du är inte alls tjock du är ju skitsmal" osv. Detta är så otroligt löjligt. Och vissa av dom kan ju inte ens hålla igen käften när det står en tjej som faktiskt är tjock, eller en kompis som är större, bredvid när dom ska beklaga sig över sina små tändstickskroppar. Jag själv hade en period då jag var runt 13 år och tyckte att jag var tjock. Eller jag tyckte inte jag var det. Jag sa att jag var det. Då var jag smal som en sticka, och sjukt mycket mer vältränad än vad jag är nu. Det var givetvis inte bara jag, utan hela kompisgänget. Men ingen av oss var varken tjock eller mullig. Vi sa det, just för att få uppmärksamhet. Jag skäms nu för att jag var sån, även om det bara var under en period. Vad fan höll jag på med? Tycker synd om övriga klasskamrater som fick lyssna på vårat skitprat.

Var och varannan tonårsflicka tycker att dom är tjocka och har haft ätstörning osv. Det har blivit en trend. Man ska genomgå den perioden under sin tonårstid. "Det hör till tonåren" har jag t o m hört folk säga. Hur patetiskt är inte det? Men samtidit kan man ju inte klandra dom heller i och med att idealet är som det är. Sån jävla dubbelmoral i vissa tidningar att jag spyr. På ena sidan står det 15 olika tips för hur man ska gå ner 10 kilo på 4 veckor, medans på andra sidan står det att man ska va nöjd med den man är och visar bilder på 4 kvinnor som väger 10 kilo för mycket.

Och faktum är att tycker man på riktigt , att man är tjock, och faktiskt är tjock så säger man inte det högt. Jag har nog aldrig hört en överviktig person säga till sina kompisar att "Fan vad tjock jag är". Denne person vet att även om kompisarna säger "nej du är inte alls tjock" så är de inte är sant, och får istället höra sina kompisar ljuga en rakt i ansiktet.

Snälla, snälla ni tjejer som säger att ni måste banta och att ni är feta, gör nått åt det istället så man slipper ert jävla gnäll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0