Jailbird.

Nu var det dags att jobba igen och återigen är det strålande sol och jag måste sitta här. OM jag var trött i morse. Kom hem runt 01.30 efter en mysig födelsedagsmiddag hos hoier. Det bjöds på bla. kyckling med ris och sås och tårta! Jag och några till pratade gamla minnen från grundskolan och kom bl.a. fram till att vi hade många löjliga bråk, att lärarna inte var så bra som vi tyckte då och att mitt och Annas planerade bråk blev en aning urartat. Japp, stämmer. Vi tyckte det hände för lite i skolan i 7an och bestämde oss för att visa våra skills i teater och startade ett bråk. Vad det handlade om kommer jag inte ihåg. Kommer bara ihåg att vi kallade varandra jävla fitta/hora/subba/idiot m.m. ALLA gick på det. Tror till och med att vi hade en "heta stol" om vårat bråk, för att lösa det. Det var rätt kul att se hur andra reagerade, men efter bråket ångrade vi det för att det gick överstyr. Men idag, fy fan va kul det va, haha! Det bästa är att de flesta i klassen FORTFARANDE inte vet om att det inte var på riktigt ! Blir en kul grej att berätta på återträffen om 8 år..

Jag var aldrig på Way out west. Fick en del ångest under dessa två dagar, hade verkligen velat vara där. Även om jag bara ville se Primal Scream så hade jag ändå tänkt titta på en del andra. Dom fick förövrigt jätte dålig kritik i tidningen. Var väll samma nisse som alltid skriver skit om band. Det regnade iallafall dessa dagar, så en helt perfekt festival var det inte, moah.

Om en vecka börjar jag skolan igen. FOOK! Lovet har gått sjukt snabbt och jag har fortfarande inte gjort ett skit. Ångest. Får skylla en del på vädret.

Men det ska faktiskt bli rätt kul att börja skolan igen. Har nästan bara roliga kurser detta läsåret. Några kurser i teater, ljus&ljud, kostym & scenografi eller nått sånt, bild, videoproduktion. Sen har jag svenska, religon och kultur historia. Möjligt att jag glömt några. Denna veckan ska jag iallfall ta mig till Lixon i sävedalen och inhandla en del saker till skolan. Jag har kommit på en sjukt smart grej som ALLA skolelever borde ta efter! Istället för att ha 17 olika block till olika ämnen så köper man; en pärm, ett register och lösa blad, ev plastfickor, och har alla ämnen i denna pärm. I mitt fall skall jag ha en A5 pärm eftersom jag har en liten väska. Då slipper man krånglet med vilket block som är till vad, att pappret är slut i några ämnen i 7-ämnes blocket, men man måste ändå ha kvar det för att man behöver det till ett annat ämne. Fyndigt, fyndigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0