Säg aldrig att du aldrig blir sjuk.

För att sammanfatta de senaste dagarna:

Som ni vet köpte jag en laptop i söndags. Nu finns älskliiingen på mitt databord och funkar alldeles perfekt. Snögg är den också. Var sjukt längesen jag kunde lyssna på musik på datan, då mitt ljudkort var pajj på den förra. Rensade också all musik jag hade på den gamla, som pappa flyttat över till den nya. Helt otroligt vad mycket skitlåtar jag hade på min förra data. Har också laddat ner lite filmer, little miss sunshine, green street hooligans och prestige, och mer lär komma!

Började även skolan i måndags. Var väll inte allt för kul, men så jävla farligt var det inte. Var en rätt så lugn vecka denna veckan. Var ledig igår och idag, skönt. Därimot har jag haft en jävla ångest för mitt sommarlov. Inget blev som jag planerat. Jag har verkligen inte gjort ett skit. Jag har inte ens lämnat göteborg denna sommar! Menmen, inget att hetsa upp sig för nu. Nu ser jag framimot hösten. Ah, älskade höst.

Har också fått en jättefin symaskin av mamma, mormor, och gammelmormor i tidig födelsedagspresent. Så ny ska det inhandlas tyger och allt möjligt så jag kan sätta igång och sy! Fick t.o.m rabatt för att jag lämnade in min gamla skitsak till affären. Inte för att jag vet vad dom ska med en symaskin från 70-talet till. Men TACK till er tre iallafall. 

Har också köpt en del saker denna veckan. Kjol och linne från Monki, en laptop väska för 160 kr (tänkte köpa en på siba för 600 först) och lite annat trevligt. Måste säga att det kändes rätt skönt att få shoppa lite. Det är sant, man mår faktiskt bra av det..

Och nu, nu sitter jag på jobbet och mår alldeles förjävligt. Är sjuk, har feber, mår illa. Och är hungrig. Känner för att gå in till amningsrummet och spy, men icke. Här har man inte tid att tycka synd om sig själv när man mår dåligt. Här måste man titta och le åt alla nötter som traskar förbi. Jag gör ofta det misstaget att säga till folk, som denna gång att "jag blir typ aldrig sjukt" och sen två dagar senare ligger jag hemma med feber och annat. Likadant med dom satans myggbetten jag nämnde i ett tidigare inlägg. Nej, från och med nu, ska jag aldrig säga sådant öppet till folk. Det måste vila en förbannelse över dem som tror att dom kan slippa undan med sånt där elände. Vet flera gånger då jag tänkt sånna saker och två dagar senare har det hänt mig. Som denna gången, jag blir aldrig sjuk, och nu är jag det! Nu vill jag hem till min man så han kan pyssla om mig.

                                                                    Godkväll / eran sjukling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0