Bortkastad tid.

Jag har insett att jag spenderar otroligt  mycket tid om dagarna på absolut ingenting. Jag hinner knappt vakna innan jag ska lägga mig igen. Och vad har jag gjort dessa timmar emellan? Inte ett skit.

Det finns så många saker jag tycker om att göra. Måla, fota, sy, spela gitarr, sticka, skriva manus och noveller osv. Jag älskar att göra alla dom sakerna. Men gör jag det? Nej, ytterst sällan. Jag hade kunnat klämma in alla dom sakerna mellan skolan, jobb, sam, vänner osv, istället för att spilla tid på massa skitserier på tv osv. Men det gör jag inte.

Förut målade jag hemma, nu gör jag det endast på bilden i skolan. Jag älskar att fota, har t.o.m inhandlat en systemkamera. Jag har inte ens varit vid skansen krona i höst (älskar att vara där) och fotat! Kameran används endast då det är fest, knappt det.  Jag skulle lika gärna kunna börja på mitt fotokollage jag vill göra om normer. Men jag har ingen lust att börja förrän jag får fota på bilden i vår. Filmmanus har jag skrivit sen jag var 11 år gammal. Senaste manuset jag skrev var i 1:an på gymnasiet då vi skulle skriva en barnpjäs, men i mitt fall blev det en barnfilm. Jag har massvis med ideér och scener i huvet, men jag skriver aldrig ner det, trotts att jag vet att det skulle kunna bli bra film. Jag har alltid tyckt om att sy, men det jag sytt på senare tid var det jag sydde som projekarbete. Jag vet att hade det inte varit för att jag gjorde det som projektarbete så hade jag inte gjort mer än en halv klänning vid det här laget.

Jag vet inte om det har med att göra att jag tycker om så många saker. Hade jag bara tyckt om att måla, eller bara att sy osv. kanske jag hade lagt ner mer tid på det. Men eftersom det är många saker, gör jag ingenting istället för lite av allt. 

Jag har också insett att det jag gör, gör jag till skolan (som det jag nämnde ovan). Kanske är det för att jag lika gärna kan göra det som skolarbeten och få bra betyg på det. Att göra saker som skolarbeten kanske är en form av drivkraft. Men om nu skolan är min drivkraft till att göra dom sakerna jag tycker om, kommer jag då efter skolan inte göra något alls?

Jag har alltid tänkt att när jag gått ut skolan, det är då jag kommer börja sysselsätta mig med mina intressen på riktigt (bla. därför jag vill ha en 2:a så jag kan ha mitt lilla rum med symaskin, gitarren, basen, staflierna osv). Men vem vet, kanske blir ännu latare på den fronten och äter mig fet framför soffan istället... 

Fook.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0