Sälen.

Hemma igen efter några dagars vistelse i sälen. Det var riktigt skönt att komma iväg måste jag säga, även om mina dagar mest bestod av deg framför tvn, läsning, mat and so on. Blev inget åkande detta år heller. Har inte stått på ett par snowblades på 3 år, om inte mer. 

Julaftonen var mysig. Den började med att lillasyster var tomte och delade ut klappar till familjen. Snabbt som fan gick det också. Det hela var över på ca 5 minuter. I julklapp fick jag massageoljor, ljus, brännskivor, en massagegrej som man kan massera sig själv med, en rakhyvel med batteri i (Provade den och den var inte ett dugg bättre än dom utan batteri så det måste helt enkelt vara ett dolt budskap med den, know what i mean?) osv. På eftermiddagen åt vi julbord med flera hundra andra gäster i högfjällshotellets resturang. Trevlig middag med god mat och den blev ännu trevligare med diverese drinkar, öl och en och annan snapps. Drack godaste drinken någonsin, "nox" tror jag den hette. Kan verkligen rekomendera den! Kvällen avslutades med att familjen och den andra familen vi var där med gick till kyrkan för att tända ljus för några avlidna släktingar och även levande som är sjuka. Jag valde att stanna hemma eftersom jag visste att tåras skulle fällas och jag kände redan innan att mina tårkanaler börjat arbeta då vi satt och pratade om min farbror osv. Men det var iallafall en trevlig julafton.

Var även på bio med lillasyster och såg "beemovie". En riktig skitfilm. Men eftersom jag är personlig assistent till henne räknades det som jobb, och att "jobba" på juldagen innebär en go ob.

Kom hem igår vid 23.30 tiden efter 8 timmars buss och en jävla smärta i stjärten. Nästa år hoppas jag det blir bil som gäller då jag och vänner åker upp till vår lägenhet där. En busstur med en rapande och fisande bror som tar sig på ballen när han sover i 8 timmar är inget jag vill uppleva igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0