"Coming in a mess going out in style"

Jobbar. Såe jefla rååligt..

Har tillbringat dagen med att kolla lite klädhemsidor. Asos, ben sherman, topshop, ellos, nelly osv.. Hittar Ytterst lite. Frustrerande. Är rätt kräsen när det gäller kläder. Inte för att jag har nån exlusiv stil, men jag hittar nästan aldrig något jag gillar. Och det är väldigt sällan jag köper impuls köp. Iprincip aldrig. När jag väl köper nått får jag beslutsångest om jag verkligen ska ha plagget, eller vad det nu rör sig om. Segt. Och självklart när jag tänkt ut något jag vill ha, så finns det INTE. Därför ska jag önska mig en symaskin i födelsedagspresent, eftersom den gamla är från 70-talet och urkass, så att jag kan börja sy igen.
Likadant problem har jag med skor. Jag älskar skor, men jag hatar att köpa dom. Det finns i princip inga snygga skor idag. Jag vill bara ha ett par enkla tygskor men någon liten detalj på sidan eller något..
Well, jag får väll bekanta mig med en skomakare så jag kan designa mina egna.Haha.

Modet som är nu är det snyggaste på jävligt länge! Ett stort plus. I och med att man lättare hittar saker man själv gillar. Men det dåliga med det är att när man väl hittar något man tycker är snyggt så vet man att halva sverige går med samma plagg. Då tappar plagget lite värde tycker jag. Folk bär ju kläder olika, men ändå. T.ex. grå klänning, svarta leggins/strumbyxor och vita tygskor + sjal på det. Jävligt snyggt, men hur ofta ser man inte folk med just sånna kläder? Och sen så är modet nu att sticka ut, men sticker man verkligen ut om alla ska sticka ut..?

Bästa köpet någonsin(impulsköp dessutom!) 65 kr i en av Hagas Second hands.
LOVE IT!



Ska bära mig av till stan och fika med some classmates. Kul. Och se mig omkring i staden efter följande;
-Nått svart långt
-Senapsgul sjal

ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0