I was looking for some action.

De senaste dagarna och det varit rätt så lyckat väder, vilket har varit mycket efterlängtat. Har tillbringat dom dagarna i stan och med Samuel. Har letat efter en del saker i stan, men inte funnit något. Behöver nya skor, lite kläder m.m. Men finns det något? Nej. Inte ens på Monki, där jag vanligtvis handlar kläder har jag funnit något. Och för att inte tala om HM. Förut älskade jag HM. Billigt, bra och en hel del schyssta kläder. Fan va dom har gått ner sig. Dom ska göra allt så märkvärdigt och "speciellt". Har inte alls samma klass på kläder som förut. Deras kläder liknar mer nuförtiden popkläder för fjortonåringar. Vill till London snarast! 

Har ägnat en del timmar på jobbet nu till att kolla klädhemsidor. Ska nog beställa en del saker från la redoute, ellos och asos. Problemet är bara att få tummen ur och göra det. Såg precis ett par helt okej skor. Dock hade dom träklack, vilket jag tycker är så otroligt fult. Så jag avstår nog från dom. Det finns en del saker jag aldrig skulle kunna ta på mig. Jeansjacka, leopardmönstrat, träklack, lack och boots är bara några av dom sakerna. Kanske jag ändrar mig med tiden. Men just nu känns det ganska så avlägset, haha.

Ska nog in till stan imån igen för att leta efter följande:
-Nån svart klänning
-Lila örhängen
-Skoor

Skall även in och förhoppningsvis trycka min t-shirt på ett ställe. En vit med texten
"I was looking for some action But all I found was cigarettes and alcohol". För er som inte vet så är det en line ur Cigarettes and alcohol med Oasis.




F
ör att fördriva min tid yttligare har jag tänkt att göra en s.k. "favorit" lista...

Favoritmat - Thaimat, helt klart
Favoritfärg - Svart
Favoritplagg - Om det nu räknas som plagg, min blommiga väska
Favoritfilm - Finns många bra filmer, green street hooligans, departed, v for vendeta and so on
Favoritårstid - Soliga höstdagar. Men sommaren också med alla mysiga utekvällar
Favoritlåt - Sjukt svårt att svara på. Ciggs and alcohol, don't look back in anger, brittish legion och många fler
Favoritband - Oasis, kasabian, the who, beatles, stones, primal scream, white stripes
Favoritserie - Married with children, family guy, scrubs, csi, heja björn..
Favoritbok - Sällan jag läser, men "inte som andra döttrar"
Favoritsysselsättning - Vara med vänner, Sam, sy, måla
Favoritkrog - Måste nog vara Paddingtons eller Kings head. I och med att jag inte är 18 så har mitt uteliv bara blivit på sånna ställen jag kommer in på utan leg
Favoritplats - Inget går upp mot en solig höstdag vid skansen krona!
Favoritveckodag - Fredag och lördag
Favoritmatställe - 14 kvadratmat. Synd bara att det är 14 och inte 52 m2. Man kan knappt sitta där
Favoritkroppsdel - På mig, svårt, har fått höra att jag har fina läppar. På killar, nacke,rygg och armar
Favoritblomma - Måste nog vara rosor.
Favoritgodis - Salta K:n, salta bomber, rosa mentos. Allt slinker dock ner. Förutom gelegodisar, t.ex. råttor
Favoritglass - Calippo, piggelin
Favoritkulglass - Blåbär, himmels kröra
Favoritklädaffär - Monki
Favoritmataffär - Willys. Ju billigare ju bättre!
Favoritdjur - Hund kanske..
Favoritläsk - Pepsi
Favoritalcoholhaltig dryck - Öl
Favoritgata - Haga, Linné

Så här kul har jag haft det idag. Lite mer än en timma tills jag slutar. Jippie! Nu har dom spelat den där jävla låten som vann melodifestivalen ett antalgånger i rad. FOOK, TURN IT OOOFF!

Kommentarer
Postat av: josefin

Jag håller med om skansen krona. Så himla fint!

2007-07-18 @ 23:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0