Oh, please..

Sitter på jobbet, segt som bara den..

Igår på bussen när jag var påväg in till stan för att träffa Sam, hamnade jag framför ett gäng tonåringar, och jag kunde inte låta bli att tycka synd om dom. Om dom ens var tonåringar. 11-14 skulle jag tippa på. Först började dom prata med mig. "haalåå bruden, läget, kom och sätt dig här...." och annat skit. Och efter att jag visat noll intresse började dom snacka om hur jävla fulla dom var i helgen, om hur många tjejer dom "spräckt", hur röksugna dom var, osv. Och ena killen berättar för dom andra att han dumpat sin tjej, och en annan fäller kommentaren "äh, lika bra. Hon hade ändå inga pattar, ha ha", och övriga instämmer helt.

Stackars jävla barn. Som tror att vi äldre blir imponerade över att dom super och har legat med si och så många innan dom ens fått hår på lillen. Man vill bara få in i deras små huven att "det är inte coolt, det är patetiskt". Och även om inte polarna vet det så är det en jävla massa snack och liten verkstad i deras samtalsämnen. Självklart kan man inte klandra dom, i och med att det är sånt som tragiskt nog är coolt i den åldern. Jag själv tog min första cigg som tolvåring, hade min första fylla när jag var 13. Och jag tyckte t o m att jag började sent eftersom andra i min ålder började då jag fortfarande satt hemma och spelade bingolotto med mor och far. Nu ett antal år senare fattar jag inte vad jag tänkte med. Vad försökte jag visa? Det är sorligt att sånt där ska ha så stor betydelse i den låga åldern. Man vill bara bara säga åt dom små gluttarna att vänta några år med att paja lungor och lever..

Haha, Jag minns så väl när jag tappert försökte hålla kvar röken i munnen, utan att ha tagit något som ens liknar ett halsbloss, samtidigt som röken sipprade ut genom sidorna. Vacker syn. För att inte tala om första fyllan. Häxblandning, öl, sprit, KALL glögg m.m. Fookin' hell..



Gick precis förbi världens gulligaste gubbe med en påse godis i famnen. Han gick förbi, lyfte på hatten och log. Sånt gillar vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0