60/70-tals fest.

I lördags hade jag min 18års fest. Jag hade skitkul, och vad jag har hört var det många andra som också hade det, därav en lyckad fest. Vi käkade gott, mös på altanen och på pappas nybyggda "stenuteplats" med dricka, cigg och pipan. Dansade också loss till bl.a. the who, kinks, oasis, sex pistols, donna summer m.fl. Dessutom var alla sjukt snyggt utklädda. Hampus kammade nog hem bästa klädsel. Såg ut som en blandning mellan hippie och nån form av sektledare. Men givetvis låg inte vi andra långt efter. Jag fick bl.a. en bok om att flytta hemifrån(pratar alltid om att jag vill flytta), ölglas, ett linne, en modspegel och presentkort på gårdas textil (hade inte kunnit komma lägligare) och idag i skolan fick jag även två stora jättefina tekoppar med fat, te och choklad av några i klassen, som dom glömde ta med sig till festen. Jag invigde också min nya kamera. Love it! Det blev inte lika många som jag hade tänkt, vilket var rätt skönt för det var alldeles lagom med folk. En lyckad fest måste jag säga.


  

       


1. Hampus m.fl. dansar i vardagsrummet 2. Jag iklädd Matildas fina klänning 3. Therese, Jenny, Maria och Andrea drog till med sång också 4. Soroor och Malin myser på altanen 5. Min man och jag 6. "The eyes" - Me and Jes" 7. Jag och min förföriska blick 8. Plutten 9.  Malin x 2. 

Kommentarer
Postat av: Nora

Hej. Vilken söt klänning du hade på dig. Vart är den köpt?

2007-09-10 @ 19:40:56
Postat av: petronella

Hej. Jag förstår inte riktigt hur du menar med resåren. Men kan du inte bara rynka tyget du ska under överdelen. Alltså klippa det större än överdelen och sedan tråckla (sy långa stygn) och rynka och sedan nåla fast det på överdelen och sy. Hänger du med?

2007-09-13 @ 13:05:30
URL: http://petronellass.blogg.se
Postat av: petronella

Hej. Jag förstår inte riktigt hur du menar med resåren. Men kan du inte bara rynka tyget du ska under överdelen. Alltså klippa det större än överdelen och sedan tråckla (sy långa stygn) och rynka och sedan nåla fast det på överdelen och sy. Hänger du med? ska du förresten ha trikå el vanligt tyg? Annars kan du ju även göra hela mönstret ganska stort och bara sy en resår på avigsidanså rynkas ju tyget ihop. Min förklaring känns ju jätteluddig men fråga gärna igen om du undrar.

2007-09-13 @ 13:10:49
URL: http://petronellass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0