Canon eos 400d.

Igår köpte pappa mig min efterlängtade system kamera. En canon eos 400d, med ett sigma 70-300 mm objektiv m.m. Har testat den och den funkar skitbra och oteknisk som jag är så är den också lätt att förstå. Och även till denna har jag så flitigt sparat ihop till, förutom de pengar jag fick som bidrag i present. Men nu är jag dessvärre helt pank. Men vad gör man inte för att få toppenbilder på årets fetaste fezt i morgon..?

Min födelsedag var jätte mysig, och jag blev jätte nöjd med alla presenter. Massa dvdfilmer, presentkort, bidrag till kameran, brännskivor m.m. Ser fram emot londonresan i slutet av november!

Åter till min tomma plånbok. Jag har bestämt mig för att sy en liten kollektion som projektarbete. Känns rätt bra att jag kommer göra nått jag tycker är kul och inte nått tråkigt, som jag vet många andra gör. Problemet är dock att jag ska köpa tyg, och hur gör man de med ca 2 kronor i fickan? En aning underdrivet kanske, men ni fattar. Jag får väll bli gatusmusikant i nordstan eller något... Jag har också tänkt trycka Liams profil på ena t-shirten. Precis den jag gjorde för ett årsen men som jag förstörde pga av att jag försökte tvätta bort en ynka lite fläck ovanför bilden. Självklart kommer jag på efteråt att jag bara hade kunnit skita i att stryka den fläcken så hade den försvunnit i tvätten. Ja, det återstår att se hur denna kollektion kommer att bli..

Såg precis världens äckligaste kille gå förbi mig på jobbet. 20 år, fondation (orangebrunt!?) märkeskläder från top till tå, äckligt självgod och det snuskigaste backslicket jag sett på länge. Vem i helvete kan friviligt kleta in en halvburk hårgelé, slicka det bakåt och gå omkring så? Har aldrig förstått mig på den frissen.. Så jävla äcklig och osmaklig så det finns inte. Han kan ju omöjligt tycka att det är snyggt, för det är det ju inte. Men det hör väll till hans supersnygga klädstil som handlar om personlig status rakt igenom..

Nu ska jag jobba vidare.. för jag gör ju så himla mycket. Och sen efter ska jag till Maxi och inhandla diverse godsaker tills imorgon.


Cheers / Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0