Imån är det min dag.

Ja, imån blir jag sk. myndig. Det vill säga "vuxen"...

Imån sköter inte längre mamma mina konton, det gör jag. Imån räknas jag inte som "barn" på utlandsresor. Imån kan jag köpa cigg, gå på krogen, köpa på krogen utan att vara rädd att dom ska säga följande "nej du är inte 18" eller "tyvärr, du kommer inte in" och dylikt. Inte för att jag någonsin försökt komma in på ett ställe och blivit nekad. Kan iofs bero på att jag inte går till dessa "hippa" ställen som i princip varje 18 årig kvinna tillbringar sina fredagskvällar. Men det känns rätt skönt att ha sluppit den där skammen då man blivit nekad och står där som en fånig liten snorunge med alla "vuxna" omkring sig som blänger och tänker "va fan ska du in här och göra din lilla skit" och avslutar med ett litet skratt. Men som sagt, från och med imån slipper jag tänka på det.

Skall också sätta upp mig på lägenheter, vilket jag väntat på i några år. Lite smått irriternade att man inte kan ställa sig i kö om man är under 18, om den nu inte skall stå på en förälders namn. Den där jävla kön alltså. Kommer stå i kö i säkert minst 2 år innan jag får någon. Fook..

På lördag ska jag ha fääst. 60-70-tals tema. Kommer bli skitkul tror jag. Hoppas jag. Dock har jag bjudit 20 pers mer än vad jag fick ha hemma i vårat lilla parhus. Hoppas innerligt att vädret är på min sida så man kan tillbringa kvällen ute också.

Det är rätt konstigt ändå. När man var mindre längtade man efter att fylla år. Jag gick och tänkte på det konstant i säkert minst två veckor innan jag fyllde. Man längtade efter paketen, kalaset och allt var det innebar. Det är verkligen inte så nu förtiden. Inte ens nu, när jag fyller 18. Har knappt tänkt på att jag faktiskt fyller 18 imån. Likadant med julafton. Den dagen känns som vilken dag som hälst förutom att man får julklappar. Sorgligt egentligen..

                                                                         
                                                                          So long / Sandra.

Just det ja. Var och kollade på system kameror idag. Jag tror det blir en canon eos 400d. Vet folk som har den som är väldigt nöjda, + att det var något paketköp med ett till objektiv för nån extra tusenlapp. Kunde kanske t.o.m. få rabatt av snubben jag snackade med. Funderade på en olympus e-510 också, men den kändes lite stor och det ska ju trottsallt vara kul att ta med den. Så canonen blir skitbra tror jag.  

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej sandra!!!^^

2007-09-06 @ 18:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0