Fördrivning av tid.

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Rest med Sam, var inte på mitt första krogbesök, men mitt första lagliga krogbesök. Sen kan jag inte komma på så mycket mer eftersom året inte var ett speciellt händelserikt år.

2. höll du några av dina nyårslöften? kommer du ha några nya för nästa år?
Nyårslöfterna förra året var att ta vara på dagen men kan inte direkt påstå att jag gjorde det, och att sluta äta godis på vardagarna, vilket jag faktiskt höll för det mesta. Nytt för i år är som för de flesta andra, börja träna.

3. blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nop. Folk tror t.o.m att det blir jag som blir 1:a på den fronten.

4. dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov slapp jag det.

5. vilka länder besökte du?

Danmark, england, har ett svagt minne över att norge besöktes också.

6. är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
En varm sommar, egen lägenhet.

7. vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
10/2 - en av dom värsta dagarna i mitt liv
3/8 - Stones på Ullevi
Sen stod det stilla på datumfronten.

8. vad var din största framgång 2007?
Kan inte påstå att jag gjorde någon större framgång. lärt mig mer som människa kanske.

9. största misstaget?
Önskar bl.a. att jag tänkte efter före, innan jag fattade en del beslut.

10. har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än huvudvärk och lite astmaproblem.

11. bästa köpet?
Systemkameran, laptopen och symaskin.

12. vad spenderade du mest pengar på?
De tre ovanstående sakerna. En del på kläder också.

15. gjorde någonting dig riktigt glad? 
Londonresan, perfekt present. En del betyg, lönerna... 

16. vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
Eftersom det mesta som spelas i sverige är skit har jag hållit mig till min egna musik, och det mesta har jag lyssnat på tidigare. Men bl.a. Primal Scream - Medication.

17. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mitt humör har gått i vågor. Egentligen borde jag varit gladare, men jag måste säga att det har varit tvärtom. 

18. vad önskar du att du gjort mer?
Tagit vara på tiden, gjort saker jag tycker är kul, kanske pluggat lite mer också.

19. vad önskar du att du gjort mindre?
Sovit, slösat en massa tid på ingenting, tänkt.

20. hur tillbringade du jul?
Med familj + några vänner till föräldrarna i sälen.

23. hur många personer har du varit sugen på under årets gång?
giigdddghjij.

24. favoritprogram på TV?
family guy, csi osv...

25. hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Tror på kärleken. Men ja, det skulle jag väll kunna påstå.

26. bästa boken du läste i år?
Att läsa böcker har aldrig varit min största priorietering. Tror jag bara läste en bok förra året, som jag började på dagen efter jul, Glaskupan. Den var la ok. Annars har det mest varit en och annan blogg.

27. största musikaliska upptäckten?
Det mesta har jag lyssnat på tidigare, men det jag började lyssna ännu mer på var primal scream, white stripes, t-rex osv.

28. något du önskade dig och fick?
En resa till London.

29. något du önskade dig men inte fick?
En läägenhet.

30. årets bästa film?
This is england, givet val, Prestige osv. 

32. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mindre idioter.

33. hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Enkel.

34. vad fick dig att må bra?

Sam.

35. vilken kändis var du mest sugen på?
Är inte den som trånar efter kändisar.

36. vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Håller mig till parlamentet.

37. vem saknade du?
Malut.

38. den bästa nya människan du träffade?
Det måste väll vara oholics & co. Sjukt mysiga människor.

39. en värdefull läxa du lärt dig i år?
Att människor är kapabla till vad som helst.

40. citera en sångtext som summerar ditt år.
Är för trött för att tänka ut nått.

 

Kul lista, verkligen. Men nu är det bara lite mer än en timma tills jag slutar, YES.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0