Kiel och Midsommar.

Idag blev jag påmind om varför jag inte tycker om alkohol..

Midsommaraftonen tillbringades hemma med familjen, Sam och några grannar. Precis som nyårsafton är det lite väl mycket hysteri kring den dagen. Därför orkade jag inte med denna paniken i år heller om vart man ska vara, med vilka osv. som jag hade när jag var yngre då jag absolut var tvungen att festa. Men trotts det fick jag i mig alldeles för mycket. Det lär dröja ytterligare 2 år innan det händer igen. Nåväl. Jag hade det rätt trevligt iallfall.

Fixade även till mig ett till litet extra jobb i sommar. En granne äger ett städbolag så jag skall städa några timmar i veckan, på nått kontor tror jag, med en bra lön. Och för nissen som tänker "vem fan vill jobba som städare?"... SLUTA VARA SÅ JÄVLA FÅNIG! Jag behöver det verkligen inte, jag vill göra det. Jag tycker det är jävligt avslappnande, näst intill kul och jag råkar också vara jävligt bra på det. Så varför inte göra det och få betalt för det. Dessutom betalar dom mitt körkort, som jag inte ens planerat att ta, så det är väll bara att tacka och ta emot.

Igår kom jag även fram till att jag eventuellt vill jobba som au-pair i London eller Brighton i början på nästa år. Bara i 1-2 månader. Mest för att komma bort, och lära mig språket bättre. Frågan är bara hur jag ska göra med det jobbet jag kommer börja på i höst...

Blev mycket jobbsnack nu. Kan ju passa på att tala om att om det är någon som behöver jobb så är det högst troligt att du också kan få jobb på min grannes städbolag. Och att dom betalar körkortet gör det hela inte direkt sämre. Bara att säga till så grejar jag hans nummer...


Igår morse kom jag och Sam hem från Kiel också. En kort, men trevlig resa. Vi åt gott, köpte massa gott hem, spelade på spelautomater, tittade på fotboll osv. Hittade även den sötaste servisen jag sett i en butik på ett köptcentrum i staden. Men en kanna, ett kakfat, en mjölkkanna och en sockerskål för 1000 kr, det kändes inte riktigt värt det. Inte den här gången iallfall, men Sam har lovat att köpa det nästa gång han åker dit. Så sjukt söt och det gjorde ont att åka ifrån den.  


Dags för ett bad.

Kommentarer
Postat av: sara

jag har också funderat över att jobba som au pair i london, dra dit tillsammans någon vacker dag? vår engelska behövs ju faktiskt övas, iallfall modet att våga prata. haha

2008-06-21 @ 22:55:23
Postat av: Anonym

Svar till Sara: Jag är faktiskt på. Jobba i två olika familjer, ses när vi är lediga. Hade vart kanon. Vet dock inte hur länge jag vill stanna eller om jag vill jobba i london eller brighton. Brighton hade också varit sjukt nice. Seriöst, ska vi sätta oss ner och kolla igenomet?

2008-06-22 @ 00:08:16
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0