Ben Sherman.

Igår var jag på en väldigt intressant föreläsning om autism & tydliggörande pedagogik. Blev dock lite förvånad över mina tidigare kunskaper eftersom det som berättades var sånt jag redan kunde. Det kändes som om dom pratade om min syster rakt igenom. Att personer med autism kan upprepa samma ord flera gånger om, ser på samma film och lyssnar på samma musik hela tiden i en period för att det är en trygghet för dom då dom vet vad som händer och vad som händer här näst, osv. En intressant mening som jag fastnade för, "Personer med autism lever i sin egen värld, personer med A S lever i denna värld fast på sina vilkor". 

Att jobba med funktionshindrade hade jag absolut kunnat tänka mig. Människor med D S är helt underbara.

Idag, efter min korta dag i skolan var jag i stan en sväng. Köpte en väska på bianco som jag antagligen kommer att ha på balen. Den var i olika färger vilket passade sig bra då jag kommer ha svart klänningar och svarta skor (har gett upp hoppet om blommiga). Var också inne på den nya Ben Sherman butiken mitt emot Solo och blev lite smått frälst. Helt underbar affär med vespan i fönstret, Ben Sherman-möbler och Primal Scream och Beatles i högtalarna. Och dom har Ben Sherman för kvinnor också, vilket har varit sjukt efterlängtat! Såg även att min väska som jag köpte från sidandsally fanns där inne, men den kostade 800 kr. Jag fick min för 400, smakade bra!  Köpte även thaimat på 14 kvadrat mat . Helt underbart gott.


The Who - My generation
(hoppas att fler än jag vill springa ut till den låten, hade vart klockrent)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Chapeaumelon har gjort en version av 'My Generation'. Den är också sjukt bra! :D (Lyssna på den på youtube vettja!): http://youtube.com/watch?v=az_9S74JUKA

Den är iofs klippt i det filmklippet men jag har låten hemma..

Jag är fett på på att springa ut till den! Vi får lägga fram det förslaget på nästa klassråd;)

2008-05-15 @ 00:20:33
Postat av: Anonym

Svar: Haha klockren! Men jag springer nog hellre ut till the whos, så får de vuxna en liten nostalgitripp ;)

2008-05-15 @ 08:27:06
Postat av: Jonna

sure, jag är på.

2008-05-15 @ 22:18:31
URL: http://jonnaweiss.blogg.se
Postat av: Ingrid

Ja, jag har sett den, himmelsfin, men jag tror att den bara finns kvar i storleken large?

2008-05-16 @ 01:15:29
URL: http://enoughisenough.blogg.se
Postat av: Ingrid

Jahaa, den hade jag missat! Jag tänkte på den här: http://www.asos.com/The-Showroom/Nicki-Pumpkin-Sailor-Wrap-Sleeveless-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=286503&cid=4168&clr=Navy&Rf-200=3&sh=0
Jag får se hur det blir, är som sagt sugen på att ha en helkockad blå kjol och vit blus också.

2008-05-16 @ 14:11:30
URL: http://enoughisenough.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0