Lördagskvällens måsten.

Det blev lite försening med mitt städande idag. Dels för att jag fastnade framför laptopen då jag upptäckt att jag kan gå in på internet, men också för att familjen Dermark var här på besök. Pappa satte upp lampor och donade osv. Vi fick en ny micro också! Eller ja, ny för oss. Fan vilka snälla grannar man kan ha alltså. Eller föredetta grannar för min del. Jag och Sam väntade ju på att få mor och fars gamla då dom ska renovera köket, så vi har varit utan en sådan nu i en vecka. Men en nyinflyttad granne bredvid päronen visste om att jag har flyttat och frågade om jag ville ha en micro, då dom renoverat deras kök och inte behövde sin. Givetvis ville jag det.

Just det, jag hade ju visst överskattat ytan på vårt kök. Det är väldigt stort. Onödigt stort faktiskt. Men inte fan har vi plats för en diskmaskin. Dvs, vi måste diska för hand. Men än så länge har inte högarna börjat växa.

Dagen har bestått av storstädning iallafall. Har även gjort kaffe för första gången i vår perkulator. Har alltid druckit kaffe från bryggare, men valde att köpa en perkulator för att den var snygg. Ytlighet kallas detta.

En liten nackdel med att ha flyttat är att rökningen har ökat lite smått. Inte för att jag är en rökare och kommer heller aldrig att bli. Men jag jag har en tendens att gå ut lite då och då. Tyvärr. 
 
Nu ska det lagas tacos och fortsätta städas. Ida i gamla klassen har någon form av inflyttningsfest ikväll. Hade varit trevligt att gå. Speciellt att få träffa gamla klasskamrater. Men har faktiskt ingen ork ikväll. Eller tid egentligen. Och jag ska jobba på Allum imån bitti. Nästa träff får bli här helt enkelt. Inflyttningsfest.

Nåväl. Maten kallar. 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Har precis varit hos Ida. Det var jättetrevligt och de bodde i en väldigt mysigt lägenhet i skår, inte Mölnlycke Sandra =p. Ska oxå jobba imorgon så var tvungen att åka hem. Många undra varför du inte var där. Det var typ bara folk från din gamla klass där! Lycka till på jobbet! pussar

2008-10-25 @ 23:54:54
URL: http://wannas.webblogg.se/
Postat av: Natthakan

Ha en bra dag! :)

2008-10-26 @ 10:46:42
URL: http://natthakan.webblogg.se/
Postat av: Jonna

mysigt att läsa din blogg. jag o pojkvännen håller också på med bostaden o så. det är myspys, hoppas allt är bra med dig!

2008-10-28 @ 18:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0