Kylan är kommen.

Sicket härligt väder ute. Soligt och kallt. Kallt så man känner att nästippen skiftar till rött och man får smått ångest över att man glömde vantarna hemma. Så här är precis lagom. Lagom kallt.

Igår fick jag hem ännu en tradera vinst. En jättefin kofta. Dock var den inte lika fräsh som den var fin. Luktade otroligt gammalt och när jag tvättade den för hand igår kväll, blev vattnet alldeles gult. GULT!? Om det var för att den var smutsig då den hängt inne i flera årtionden eller för att garnet färgade av sig, det vet jag inte. Men den känns ännu inte okej nog för att kunna ha den på sig. Var faktiskt ganska äckligt. Det blir till att ta den till kemtvätt. Ska ändå dit med mormors gamla balklänning och hennes gamla brudklänning.

Idag har jag med mig första lasset till lägenheten. Inget viktigt. Brödrost och plåtburkar. Ska nog till Rusta en sväng efter jobbet, innan jag ska till lägenheten. Måste köpa ett nytt toalettlock. Känns riktigt ofräsht att ha deras gamla. Faktiskt.
    
En totalt väderlös jobbdag idag. Började halv tio och slutar halv ett. Det är liksom inte ens skönt att sluta så tidigt. Känns mest meningslöst och jobbigt att ta sig hit för att sen sluta med en gång. Nåväl. Jag blir ju 270 kr rikare.......... 
 
   


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hur länge är det du o din kille har varit tillsammans nu? :)

2008-10-17 @ 12:34:22
Postat av: Sandra

Svar Sanna: Vi har varit ett par i 2 år och 8 månader nu. Tiden går fort :)

2008-10-17 @ 23:09:11
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0