Heelo.

Inte mycket tid över till att blogga nu när jag har fullt upp.

Inatt var första natten som sambo. Trevligt! Det ser fortfarande ut som fan i hemmet, men det ordnar sig med tiden.

Idag var min första jobbdag på Åhléns. Det var jättekul verkligen. Var inte på glas och porslinavdelningen som jag trodde jag skulle vara på, utan var vid julavdelningen. Bland alla papper och badrumsgrejer etc. Damerna jag jobbade med var supertrevliga och det känns faktiskt riktigt bra. Gjorde en tabbe dock. Gav en person för lite pengar. Hon köpte en sak för 21 kr och gav mig 101 kr.  Och ville alltså ha 80 kr och inte 79 kr. Så jag hade i huvudet "okej, hon ska alltså inte ha 19 kr (tänkte i tjugolappar) utan en till tjugolapp. Och då gav jag bara henne den tjugolappen.. Tyvärr var hon en sådan surkärring och hade inget överseende med att jag bara stått i kassan i ca fem minuter..

Utöver det gick det finemang. Såg till min förtvivlan att jag jobbar när Oasis spelar i Köpenhamn! Men det går antagligen att lösa eftersom jag sa till i god tid. Och jag kan ju jobba vilken annan dag som helst, men inte just dom tre dagarna när jag ska till köpenhamn, vilket jag givetvis talade om. Skall jobba på fredag också. Jag tatuerar mig klockan 12.00, och det är då jag börjar.. Förhoppningsvis kan jag skjuta på den tatuerartiden lite, eller komma tidigare samma dag. Jag hoppas på det sista. Orkar inte vänta längre.

Min gammelmormor ligger på sjukhus. Hjärtinfarkt. 97 år gammal. Dom kommer inte göra något mer om hon får hjärtstopp. Blandade känslor kring detta. Det är ju fan "Mormor Margit" jag talar om. En person som alltid varit pigg och glad trotts att hon varit smått senil de senaste åren, och sin ålder.  Hon har väntat på att få fylla 100 år, så hon kan få ett grattis från kungen. Sen var det lungt liksom. Hade hoppats på att hon fick fira en hundrade födelesedag. Ser tyvärr inte ut som att det blir en vecka till ens.

Saken blir ju inte bättre av att mina kära mormor ligger inne på sjukan också. För högt blodtryck och blodvärde. Dom vet inte var det beror på, bara att nått är fel. Det gör ju inte saken bättre att hon förmodligen kommer få ta hand om sin döda mor mitt i hennes eget elände.

Nåväl.

ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0