Åh.

Har suttit och rensat musik på datorn några timmar nu. Jag har lite svårt för att släppa taget märker jag. Kan inte riktigt slänga sånt jag lyssnade på när jag var liten. Även om låtarna suger och jag aldrig kommer lyssna på dom. Men när jag väl gör det får jag tillbaka minnen som jag relaterar till dom. Det är nog därför det alltid slutar med att jag har dom kvar. Jag menar, "Dub-i-dub", inte fan lyssnar jag på den? Men när jag väl hör den minns jag hur jag stod hemma och dansade i mitt rum och mimade till. Jag hade verkligen skitkul..

Tänkte ge er en kort liten lista på några av dom låtarna som legat mig varmt om hjärtat, länge:  

T-Rex - Get it on.

The Who - The Seeker.
Sommaren 2004. Lyssnade på denna konstant.

Ladytron - Evil.
Hur gammal kan jag varit? 12? Hörde den på MTV och tyckte sångerskan var nått av det vackraste jag sett.

Misfits - Saturday Night.

Oasis - Wonderwall.
Även om den är uttjatad och att jag knappt lyssnar på den längre blir jag varm i hjärtat mitt när jag hör den och tänker på minnen jag kan relatera till den.

The Beatles - Twist and shout.
Minns på musiken i lågstadiet. Vår vikarie William med två olika strumpor på fötterna, spelade Beatles och bara Beatles. Alla satt och hatade det. Jag med. Men i smyg älskade jag det och ville bara upp och dansa.

Oasis - Ciggs and alcohol.

Savage Garden - Truly madly Deeply.

Den bästa låten jag någonsin dansat "tryckare" till under mina unga år. Minns även hur päronen stod och dansade tillsammans i mitt gamla rum. Ett av mina finaste minnen från när jag var liten.

Madness - Our House.

Scorpions - Still Loving You.
Som Therese skrev på sin blogg för ett tag sedan. Den ger en fan fortfarande rysningar.

New Order - Blue Monday.


En ganska kort lista måste jag säga, jämfört med vad den kunde ha varit. Har iallafall gillat dessa låtar sedan jag var liten, och lyssnar flitigt på många även idag. Inte alla. Och på ett eller annat sätt har dom betytt mycket under åren..

Oj, får ju inte glömma den första halvan av Status Quo - Thursty work - albumet! Mitt första kassettband t.o.m.

Nu ska jag nog försöka skrota vidare. Om hjärtat ger med sig vill säga...  
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Verkligen. :)



Roligt med låttips. Du har rätt, det är något speciellt när man hör Wonderwall, även fast den är uttjatad!

2008-09-08 @ 13:10:55
URL: http://maldrin.blogg.se/
Postat av: Pauline

Många bra låtar, verkligen :)

Har precis tagit lite bilder och lagt ut på min blogg. Vad tycker du om dom ? :)

2008-09-08 @ 13:12:59
URL: http://peijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0