Filmfrossa.

Igår kväll såg jag tre stycken filmer; Wilbur, klassiken Outsiders och Quadrophenia.

Alla tre filmerna var bra. Sånna typer av filmer jag gillar. Quadrophenia var ju givetvis bäst. Älskar den filmen! Inte bara för att den handlar om mods, utan hur filmen är gjord, vad folk säger, osv. Musiken är ju ljuvlig också. En massa The Who, givetvis.

Idag var jag med lillasyster på Bio. Vi såg En förlorad värld. Den var ju inte direkt så som jag hade tänkt mig. Trodde det var en barnfilm med lustiga figurer, skatter och konstiga tanter, typ. Med tanke på namnet. Men jag gillade den. Även den var en sådan typ av film jag gillar. Oförutsigbar, inte en massa musik, långa pauser, osv. Och "Sebastian" var ju en helt underbar karaktär.

Min syster var dock besviken.

Filmtittandet fortsätter även ikväll. Dock går det bara skit på tv. Så det blir till att vara lite olaglig ikväll tror jag.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0