Glad Påsk.

Påskafton idag. Har varit uppe med tuppen och sitter nu och käkar frukost med solen brännandes på ryggen genom köksfönstret. Härligt! Fick påskägget igår när mor och far lämnade hundarna. Balkongmöbler nästa!

Det är ju tur att folk utan nyckel inte kan komma in i trapphuset. Så man slipper alla påskkärringar och grejer.. Visst, det är sött. Men jag har lite svårt för det där med att gå omkring och tigga godis. Jag själv var ju alltid ute på halloween, påsk osv, när jag var yngre. Och att önska folk glad påsk och ge påskkort var ju inte så jävla noga. Det var ju godiset man ville åt. Skäms på mig själv alltså. Men det var ju kul att klä ut sig! Förrutom det året då jag gick med morsans gamla åttiotalskavaj med axelvaddar..

Nåja, nu är mina kära hundar här. Det är hemskt trevligt måste jag säga, men ack så hårigt. För dom fäller nått så inihelvete. Egentligen vill jag inte ha dom sovandes i sängen, ganska ofräscht med allt hår och med tanke på var dom har varit någonstans. Och dom ska alltid ligga vid huvudkudden och gosa och ha sig. Men jag kan ju inte motstå! Det går liksom inte. Även om dom små liven tar mycket plats och snarkar osv, så är dom ju så himla mysiga. Så det får helt enkelt vara ofräscht. Det är ju bara för ett par dagar.

Funderar på om jag ska bege mig in till stan idag och försöka hitta ett par saker. Så jag kommer vidare med mitt hem någongång. Men frågan är vad som är öppet idag? Har även fått syn på en trevlig affär vid redbergsplatsen som ska besökas någon dag. Stringhyllor, retrolampor, osv. Precis sånt jag är ute efter till mitt kök. Well, det är mycket som ska inhandlas. 
 
Cheers.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0