Mattematik....

Hade en riktig apnisse till kund på jobbet idag. Han och en vän skulle köpa mackor, varav en av dom skulle göras. Jag hade ingen aning om vilken, eller vad den skulle kosta eftersom det inte är jag som gör mackorna. Så jag frågade chefen vad det skulle kosta. Då säger gubbjäveln, som redan fått veta vad den skulle kosta; "TRREETTIO + FEMTON, KAN DU INTE RÄKNA UT DET? HAR DU INTE GÅTT I SKOLAN ELLER, DET MÅSTE DU JU KUNNA, VILKEN SKOLA GICK DU PÅ EGETNLIGEN?"

"What..?", tänkte jag med ögonbrynen vid lugghårfästet..

En del människor alltså.

På tal om matematik. Vi har en kassa-apparat som borde pensionerat sig förlängesedan. Det är alltså huvudräkning som gäller, och det brukar ju inte vara några problem. Men när folk ska ge mig mer för att slippa ha mynt och grejer, då händer det att jag får lite smått hjärnsläpp..

Nej, matte har aldrig varit min starka sida kan jag säga. Förutom någon gång i åttan, när vi skulle börja med negativa tal eller vad det hette. Då var jag kanon. Inte ens Han som trodde han var Gud kunde det på den första lektionen. Men det kunde jag. "Sucker", tänkte jag lite smått för mig själv och njöt av min lilla stund i matterampljuset. 

Geometri var jag duktig på också. På ett prov åtminstone. På det provet innan nationella, så man skulle kunna få veta ungefär vart man låg i matten. Fick långt över VG, och det var riktigt bra från att ha varit en liten G-are. Lärarna blev skitglada och väntade sig ett VG på nationella.. 

Men givetvis gick det skit på det provet... 

Glad att det är över. Oerhört glad. 
 

Kommentarer
Postat av: PG

Härligt med sådanna kunder! Brodalen känner jag igen - lunchställe va?

2009-02-09 @ 23:20:41
Postat av: Anna

HEEJ, fan vilka jobbiga människor det finns. Det är bara att fejk le typ.



Jag har det upp och ner... Nu går tiden fort så snart kommer jag till Sverige vilket är underbart. Allt som vanligt hemma? Några fler planer om London? PUSSAR

2009-02-10 @ 07:52:28
URL: http://wannas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0