Punkarjävel och prinsessor.

Idag har jag varit på Disney On Ice med lillasyster. Denna gång handlade det om prinsar och prinsessor. Askungen, Törnrosa etc.. Det var ju inte direkt riktat till min åldersgrupp, så jag kan inte riktigt svara på om det var bra eller inte. Men åkarna var duktiga, klänningarna fina, osv. Och man kan ju inte låta bli att le när man ser alla ursöta barn, utklädda till prinsessor som fullkomligt lyser av att se sina favorit-filmkaraktärer på is.

Och återigen kan jag inte låta bli att föreställa mig själv, söt och jävligt duktigt, åka solo på is i en sån där show.. Det är sant, jag gör det varenda gång. Kan inte förstå varför. Men det kanske är för att det ser så jävla kul ut och åkarna ser ut att njuta nått så oerhört.
 
Ja, tänk om man var duktig på konståkning. Som Isabelle. Jag gick faktiskt i konståkning ett tag som liten. Eller ja, några gånger. Var urkass kan jag säga. Åkte större delen av tiden med skenorna pekandes utåt, vilket resulterade i att jag knappt kunde åka skridskor, och absolut inte göra något annat. 

Ja, det där med sport har väll aldrig varit min starka sida...

Nåväl. 

När jag åkte bussen på väg för att möta upp Linnea innan showen, var det en liten punkarnisse som pekade finger åt busschauffören...? Så jävla pinsamt. Verkligen. Bussen var helt full och när killen kliver av och går förbi chauffören pekar han finger. Varför? 

Lillkillen bakom turbonegro-nitar-piercing-utstyrseln kanske var olycklig. Eller något. 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0