En del ska helt enkelt inte ha barn.

Eller åtminstonde vänta tills man har mognat!

Idag fick jag nämligen se något som gjorde mig otroligt upprörd.

Satt på bussen påväg till jobbet och på andra sidan av mitt säte satt det tre tjejer i övre tonåren. Det första jag la märke till var ena tjejens ansikte som var täckt av ett antal lager foundation i helt fel färg. Inte särskilt vackert. Sen såg jag även deras klädstil. Inte heller särskilt vackert. Och för att inte tala om deras språk och beteende! Det kunde jämföras med en cool liten partillenisse vars största hobby är att hänga på allum. Ja, ni fattar. 

När dom skulle gå av fick jag mig lite av en chock. Först ser jag ena tjejen böja sig ner, i vit kort (KORT) klänning, med string så halva skinkorna syntes. Inga strumpbyxor alltså. Sen ser jag en annan tjej hämta barnvagnen framför mig, med en urgullig liten bebis i. Ja, ena tjejen är alltså mamma!

Där satt jag och trodde att dom var en trio tjejer som inte riktigt fattat det där med att växa ifrån fjortisstadiet, och så är ena tjejen MAMMA!

Men snabbt hejdade jag mina dumma tankar. För inte ska väll språk, utseende och ett omoget beteende behöva innebära att hon är en dålig mamma. Givetvis inte... Men så tar hon upp ciggen utanför, och blåser mitt framför bebisen.

Det var inte bara jag suckade djupt av att se den synen inifrån bussen. Det kan jag säga er. 

Fruktansvärt.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

men jag ska göra en fortsättning på döda legender så säg gärna till om du kommer på någon mer kändis:)

2009-07-14 @ 09:01:17
URL: http://marcusfliickaa.blogg.se/
Postat av: PG

Patrik Glimberg likes att du väntade med att döma!

2009-07-14 @ 14:14:25
Postat av: Sandra

Svar PG: Ja, jag brukar ofta göra det. Men tråkigt nog gjorde hon ju något jävligt illa. Jag kokade när jag såg det kan jag säga. MITT framför barnet, in i kupan typ. Fruktansvärt.

2009-07-14 @ 14:31:53
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0