Det är en hemsk värld vi lever i.

Igår på väg till jobbet fick jag se något väldigt obehagligt. Men något som berörde mig otroligt mycket.

I väntan på bussen vid Svingeln kom det en kille och satte sig på en av bänkarna. Han var väll ungefär i min ålder skulle jag tro. Det är det som gör det hela värre. Han var så jävla sönderknarkad! Det går inte ens att beskriva hans utseende. Hans ögon! Han såg så trasig ut. Så tom. Han var ihålig. Det var jätte hemskt att se. Vad knark kan göra med en människa. Fruktansvärt. Att se att en så ung kille hamnat så jävla fel i livet.. 

Samtidigt var det något vackert med den här stunden jag fick ta del av. Det går inte heller att förklara hur droger kan göra någonting vackert, men det var det (inte drogerna i sig, givetvis). Att se han sitta där på bänken med sina två ciggpaket, och välja mellan vilken av fimparna han skulle röka först. Som om det vore hans enda ägodelar. Något värdefullt. Jag önskar jag hade haft min kamera med mig. Det var ett ögonblick att föreviga.

Jag har aldrig känt så starkt för en helt okänd människa. En människa jag sett i max fem minuter. Jag ville gå fram och prata med honom. Jag ville veta hela hans jävla livshistoria! Varenda liten del av det. 

Jag är inte säker på att ni förstår vad jag menar. Något sånt här går inte att återberätta. Men jag blev helt tagen av den här killen. Han berörde mig djupt. Han fick mig att inse för stunden hur tacksam man ska vara för det liv man har. Att man inte ska gå och gnälla över en jävla massa meningslös skit. För det kan vara värre. Så otroligt mycket värre.

Jag hoppas att jag stöter på den här killen igen. Jag hoppas verkligen det.
 

Kommentarer
Postat av: Sara P

Varför vill man träffa en knarkare igen? Killen har antagligen allvarliga problem. Blanda dig inte in i sånt min vänn. Jag talar med erfarenhet.

//Sara P

2009-03-29 @ 00:36:51
Postat av: Sandra

Svar Sara P: Jag har också erfarenhet av det. Visst att han är knarkare, men han är väl fortfarande en människa för det? Bakom hela skiten finns det fortfarande en liten pojke, som antagligen mår jävligt dåligt. Det är honom jag vill träffa. Det är honom jag vill prata med.

2009-03-29 @ 12:16:52
URL: http://unoconcet.blogg.se/
Postat av: Sara P

Vadå för någon erfarenhet?

Hur menar du att du verkligen vill träffa honom?

Kommer du börja prata med honom i så fall?

För jag lovar dig, det är inte värt det!

//Sara P

2009-03-29 @ 14:10:14
Postat av: Sara P

Alltså det kanske inte är min sak. Men jag har verkligen dåliga uppleverser med sådant här.

=)

Utöver det får jag tacka för en bra blogg!

2009-03-29 @ 18:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0