Äntligen hemma.

Lite så känner jag faktiskt. Att jag äntligen är hemma. I mitt trevliga hem. Går inte riktigt att beskriva lyckokänslan jag får när jag kliver innanför dörren.

Men skälet till min rubrik var att jag tittade på Äntligen Hemma igår kväll. Älskar inredningsprogram. Har varit lite dålig på att kolla på sådana på sistone. Borde ju sitta fastklistrad med tanke på att det är långt ifrån färdiginrett i min lägenhet, och tips är ju aldrig fel. Har en jävla massa grejer som ska inhandlas. Det mest nödvändiga finns, förrutom soffbord (funderar dock på att ha brudkistan som det, det funkar finfint nu) men det finns så mycket annat jag vill ha.

Jordglob
Tidningställ
Lampa i fönster
Kökslampa
Gardiner
Matta
Canvastavla ovanför soffa
Stringhylla i köket
Krokar till trädet
Balkongmöbler
Pall i hall
golvlampa

Ska bege mig ut på second hand-letning nu i helgen hade jag tänkt, för att försöka hitta några riktiga guldkorn. Men idag ska jag hem till morfar och hans fru för att titta på lite möbler. Ska bli trevligt. Har inte varit hemma hos honom på säkert sju år. Bara träffat honom på landet. Det är där alla julmiddagar etc, håller till. Jag ska även få hans gamla herrcykel! Frågan är om det är meningen att jag ska cykla hem med den idag? I total uppförsbacke. Jag hoppas inte det. När det gäller att cykla så är jag en vilsen jävel kan jag tala om. Ungefär som när jag åker skidor. Ja, det är lite skillnad på att cykla i gamla Öjersjö och en stad där det vimlar av bilar, spårvagnar osv..

På tal om att cykla. Minns när jag var liten och man nöjde sig med att bara cykla runt och runt i parhusområdet. Utan mål, bara att cykla. Kan det har varit kul undrar jag? Skulle man till kiosken var det en sak, eller till kåsjön. Men att bara cykla? 
 
Nåja. Dags att börja göra sig i ordning.

Förresten, är det någon som vet hur man ändrar avståndet på raderna i rubrikerna? Ja, ni ser ju hur det ser ut i förra inlägget...

Have a nice day.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0