Fittesatan anarkikommando.

Nyss hemkommen efter ett dygn med Andrea. Det kunde ju inte börjat bättre än att hon kom hem till mig med en massa hemmagjorda kakor igår förmiddag. Älskar kakor förstår ni. Vi drack te, åt upp kakorna, kollade på "Mannen som elsket Ynge" (otroligt bra film) och tog en sväng förbi skivbutiken vid mig och kollade in LPs. Hittade ett par stycken jag ska köpa snarast. Senare på eftermiddagen bar det av hem till henne för middag med hennes mor och Sverre. Det var det godaste jag ätit på länge kan jag säga. Det blir inga direkta finmiddagar när jag ska laga mat här hemma.. Efter mat och vin kände Andrea sig lite kreativ och skrev och målade fina saker på väggarna i hennes rum. "Fittesatan Anarkikommando" bland annat. Så jävla roligt. Jag tänkter inte gå in på det närmare, men dom ska iallafall flytta om ett tag och jag hoppas hon är berädd med filmkameran när Nissen får syn på det. Efter det satte vi oss framför projektorn med tänd brasa och kollade på "Girl, interrupted". Även den är en otroligt bra film. Winona Ryder i den filmen, är utan tvekan min drömkvinna. Stilen, frisyren, hårfärgen, helt otroligt jävla vacker!

Idag var vi en sväng på Ö&B och Andrea fick köpt sig en porslinsgroda och skorpor och jag mig en liten bit vaxduk att ha på balkongbordet. Fick även hjälp med att färga utväxten lite senare. Skönt att slippa göra det själv med tanke på att det brukar gå åt helvete när jag gör det.

Ett mycket trevligt dygn måste jag säga. Och det lär väll bli fler gånger med tanke på att pojken hennes ska vara på Kuba i en månad. Well, så länge hon har kakor så är jag hennes. Utan tvekan.

På tal om hårfärg. Funderade häromdagen på om jag kanske skulle försöka få tillbaka min originalfärg igen. Har ju färgat håret konstant sedan jag var femton. Det är ljusbrunt annars, om jag minns rätt. Har dock inga vackra minnen från den tiden eftersom jag alltid hade en stökig frisyr, men det hade varit lite kul att prova. Det är ju sjukt tröttsamt att hålla på att färga det hela tiden. Och dyrt. Men det kommer förmodligen inte att hända, Inte förrän jag rakar av av mig håret som jag planerat att göra inom loppet av fem år. Och jag vet att jag hade känt mig obekväm i alllt annat än mörkt. Otroligt obekväm.

Nu ska jag sätta mig och mysa lite på balkongen min.
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Girl, interrupted är sjukt bra, och Winona Ryder är alltid väldans snygg:)

2009-05-10 @ 23:01:26
URL: http://isisohisis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0