Risgrynsgröt.

Käkar det nu och fasen vad gott det är! Det var faktiskt min favoritmåltid under skolgången, till och med under gymnasiet. Äter det väldigt sällan för att vara en som älskar det, men det är en säsongsgrej för mig.

Har inte alltid varit så dock. Hade en period i högstadiet då jag käkade det jämt. Minns även gången då jag var fjorton år gammal och skulle träffa Samuel för andra gången, på en fest. Drack någon skit med vira blåtira i och det slutade med att jag kalvade upp blå gröt... på stolen framför mig (var ingen där ute som som tur var). Det här berättade jag ju givetvis inte förrän långt efteråt. Efter det var jag lite lagom trött på gröt iallafall..

Annat som också är vintersäsongsgrejer för mig; Kanel, clementiner och apelsiner, rödbetssallad, stickning etc..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0