Godkväll.

Min dag har bestått av filmtittande (Felicias Journey bland annat), försök till matlagning, stickning etc. Lyssnat på musik i ett har jag också gjort. Förutom under filmerna då förstås. En slapp, men väldigt behövlig dag. Har varit ganska så slut de senaste, en riktig vilauppsig-dag med andra ord.

En tur i skogen hade dock inte varit fel. David berättade att han m.fl. skulle ta sig en sådan idag, om dom nu kom iväg vill säga. Det är en sak man absolut aldrig tar sig tid till. Inte jag iallafall. Trots att jag gillar det. Avskydde det som liten, det var den värsta stunden under skolveckan i lågstadiet tyckte jag. Men nu, med trevligt sällskap, en termos, kamera och vackert väder så!

En liten tanke. Är det inte konstigt att man förknippar en del musik, en del band, en del låtar (framförallt låtar) med vissa personer? Alltid när man hör låten så tänker man på en viss person, och man vet att så kommer det vara resten av livet. Rätt fascinerande faktiskt.

Nu blir det nog nanadags.
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Faktiskt! Konstigt att man förknippar låtar så med människor. Vissar gånger nostalgis. Vissa gånger party & glada minnen eller så låtar som man helt inte pallar pga skitminnen!

2009-11-16 @ 09:43:55
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0