En sak som gör mig oerhört irriterad.

Reklam överlag är ju helt förjävligt, det vet vi alla. Men något jag spyr galla på ännu mer är när det visas reklam på tv om någon matprodukt och det i slutet kommer upp "prova även vår nya ekologiska...."

Det är visserligen inte bara reklamen i sig som gör mig irriterad. Utan just det att det säljs vanliga produkter när det faktiskt finns ett ekologiskt alternativ. Varför fortfarande tillverka icke ekologiska allternativ när det finns ett ekologiskt?

Men också det att det är den vanliga produkten dom gör reklam för, före den ekologiska i tv. Det gör mig otroligt irriterad. Det är ju givet att det är det ekologiska alternativet dom borde visa först! Och bara det för den delen.

Sätt lite press på konsumenten förhelvete. 
  


Kommentarer
Postat av: Angelica

Sv: Tack för tipset!!

2009-09-09 @ 21:11:37
URL: http://theangelic.blogg.se/
Postat av: Baby Melody

Håller med dig !!



Jättebra blogg sötnos!!

<3

2009-09-10 @ 11:29:21
URL: http://babymelody.blogg.se/
Postat av: a.k

Och varför ta mer betalt för ekologiska produkter (iaf. när det bara rör sig om någon krona, och knappt någon skillnad i produktionskostnad, t.ex. gällande mjölk) än de 'vanliga' när det ändå kommer jämna ut sig tillslut?

Höj isådanafall priset på de vanliga produkterna så det kostar lika mycket...

2009-09-10 @ 19:23:13
URL: http://decibel.webblogg.se/
Postat av: Karin

Det är en sak jag också lagt märke till som stör mig med:) Bra att du tog upp det!



För att svara på dina frågor för väldigt länge sen:



Jag pluggar Samhällsvetenskapligt miljövetarprogram och jag trivs jättebra<3 Tror jag valt helt rätt utbildning.



Utbildningen är 3-5 år. Men får se hur länge jag läser, har tänkt att göra minst ett uppehåll och ägna mig åt silversmide och lite annat:) Men vet inte när det blir.



Hoppas du har det bra:) Själv har jag halsfluss och har haft feber sen i tisdags:P Men nu har jag pencillin så det är löst snart;)

2009-09-12 @ 17:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0