För lat för mitt eget bästa..

Och då menar jag inte när jag väljer att äta maten direkt ur kastrullen, som nu, för att minska på disken. Eller när jag väljer att ta 62an istället för att gå den tre minuter långa promenaden från vagnen.

Nej. Nu snackar jag om kursen. Är inne på andra veckan och har inte pluggat någonting alls. Inte ens lite. Inte kollat upp saker på nätet jag undrar över, vill läsa mer om, ingenting. Men och andra sidan vet jag inte riktigt vad det är jag ska plugga på ännu? Mer än att läsa kurslitteratur. Om det bara är jag som är så här slapp, kan man ju undra. Särkilt när man pratar med vänner som läser andra kurser och verkar ha en jävlans massa plugg. Har jag missat något tro? Folk i kursen kanske tycker det är skitmycket att göra..

Jag har faktiskt inte ens fixat kurslitteraturen ännu. Har till och med övervägt att inte ens skaffa böckerna. "Det måste ju kunna läsas om på nätet" tänker jag.. Fast jag måste fixa dom, det vet jag ju.

Idag hade vi filmvisning. Kollade på den tre timmar långa The born of a nation från 1915. Stumfilm. Slumrade till ett antal gånger, som alltid så fort jag sätter mig i den salen. Men annars var det en sjuk film. Om KKK, att dom var "hjältar" osv. Orkar inte gå in på det närmare.. 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag är likadan. Jag vill inte köpa kurslitteratur eftersom att jag ändå kommer hoppa av kursen om jag får ett jobb... Men det får jag säkert inte ändå... jaja.

2009-09-09 @ 18:16:38
Postat av: Sandra Dermark

Svar Matilda: Jasså! Det är ju sjukt dyra böcker, så det tar ju emot verkligen. Okok, smart att söka jobb under tiden! Det borde jag också göra. Antingen att ha som extra vid sidan om eller till våren. Är kursen rolig annars?

2009-09-10 @ 08:48:56
URL: http://unoconcet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0